SIRAIT, STEFANI NAOMI (2020) STRATEGI PERSONAL SELLING PT MIDPLAZA PRIMA DALAM MENINGKATKAN MINAT KONSUMEN MEMBELI UNIT APARTEMEN DI THE PLAZA RESIDENCES TAHUN 2019. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (147kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
4. ABSTRAK.pdf Download (181kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
2. Lembar Pernyataan.pdf Download (630kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
3. Lembar Pengesahan.pdf Download (693kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. KATA PENGANTAR.pdf Download (174kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (201kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
8. DAFTAR TABEL.pdf Download (121kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (123kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
9. DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (123kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (254kB) |
||
Text (BAB II)
11. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (340kB) |
||
Text (BAB III)
12. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (227kB) |
||
Text (BAB IV)
13. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (675kB) |
||
Text (BAB V)
14. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (196kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (130kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (842kB) |
Abstract
Personal selling strategy needs to be carried out to attract audience’s interest in the product to be made. Marketing communication is defined as the process of spreading information about the company and what it offers. In this Study, researchers examined the personal selling strategy carried out by PT. MIDPLAZA PRIMA towards The Plaza Residences. The Plaza Residences is a luxurious residence perched above Ayana Midplaza Jakarta, which consists of a total of 260 residential units. The Plaza Residences is a part of the multi�tower Midplaza Complex which is a business opportunity and is in the location of the Jakarta business triangle. In this study examines personal selling which uses various forms of marketing communication mix in its implementation which is determined based on segmentation, targeting, positioning (STP) and SWOT owned by Th Plaza Residences. This study uses a constructivist research paradigm with a qualitative approach. The research method used is case studies and qualitative data analysis techniques. Data collection techniques are done using two data sources, namely primary and secondary data. The primary data in this study are observation and in-depth interviews with internal and external speakers. Secondary data in this study from literature studies in the form of books, internet and research references that are relevant to the research topic. The results showed that PT. Midplaza Prima implements according to the stages of Personal Selling, namely prospecting, pre-approach, approach, presentation, handling objection, closing, and follow up. In this case integrating marketing communication activities by making personal selling as the main tool in achieving sales in 2019. Keywords: Personal Selling, PT MIDPLAZA PRIMA, The Plaza Residences Strategi personal selling adalah salah satu hal yang perlu dilakukan untuk menarik minat khalayak dengan produk yang akan dibuat. Komunikasi pemasaran didefinisikan sebagai proses penyebaran informasi tentang perusahaan dan apa yang ditawarkannya. Dalam penelitian ini peneliti meneliti strategi personal selling yang dilakukan PT. MIDPLAZA PRIMA terhadap The Plaza Residences. The Plaza Residences adalah hunian mewah yang bertengger di atas Ayana Midplaza Jakarta, yang terdiri dari total 260 unit hunian. The Plaza Residences adalah bagian dari Kompleks Midplaza multi-menara yang menjadi peluang bisnis dan berada di lokasi segitiga bisnis Jakarta. Dalam penelitian ini meneliti personal selling yang menggunakan berbagai bentuk bauran komunikasi pemasaran dalam implementasinya yang ditentukan berdasarkan segmentasi, targeting, Positioning (STP) dan SWOT yang dimiliki The Plaza Residences. Penelitian ini menggunakan paradigma penelitian konstruktivis dengan pendekatan kualitatif. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus dan teknik analisis data kualitatif. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan dua sumber data yaitu data primer dan sekunder. Data primer dalam penelitian ini adalah observasi dan wawancara mendalam dengan para narasumber dari internal dan eksternal. Data sekunder dalam penilitian ini dari studi kepustakaan berupa buku, internet dan rujukan penelitian yang relevan dengan topik penelitian. Hasil penelitian menunjukan bahwa PT. Midplaza Prima menerapkan sesuai dengan tahapan Personal Selling, yaitu prospecting, pre-approach, approach, presentation, handling objection, closing, dan follow up. Dalam hal ini mengintegrasikan kegiatan komunikasi pemasaran dengan menjadikan personal selling sebagai tools utama dalam pencapaian penjualan tahun 2019. Kata Kunci: Personal Selling, PT MIDPLAZA PRIMA, The Plaza Residences
Actions (login required)
View Item |