EFEKTIVITAS KOMUNIKASI MELALUI INSTAGRAM @Kolomremaja UNTUK WAHANA PENGEMBANGAN DIRI REMAJA

NINGSIH, LISTIANTI (2023) EFEKTIVITAS KOMUNIKASI MELALUI INSTAGRAM @Kolomremaja UNTUK WAHANA PENGEMBANGAN DIRI REMAJA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (524kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (121kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (400kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (321kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (365kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (473kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (120kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (218kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Communication is a way for humans to socialize with each other. Effectiveness is a meaning of success, success in public speaking or success in conveying messages in accordance with the aims and objectives. Effective communication is the exchange of messages that mutually receive information and understand the message conveyed. This research was conducted to measure the effectiveness of communication on the Instagram account @kolomremaja for adolescent self-development. This research uses descriptive research. The research method used is a questionnaire distributed via GForm, with a quantitative approach. The use of the sample uses probability sampling which provides an opportunity for each member to be used as a sample. A total of 88 samples who are followers of the Instagram account @kolomremaja are aged 15-18years. The results of this study discuss the effectiveness of communication and selfdevelopment of adolescents through information or posts by @kolomremaja. Based on the calculation results, it is known that from the results of calculating the Pearson Prodict Moment correlation, the calculated value of r is 0.745 or 7.45%, the final result is that the effectiveness of communication for adolescent self-development is stated to be valid and successful in building communication effectiveness in adolescent self-development. Keywords: Communication Effectiveness, Instagram, Adolescent SelfDevelopment Komunikasi adalah cara manusia bersosialisasi dengan sesame. Efektivitas merupakan suatu arti dari keberhasilan, keberhasilan dalam berbicara depan umum ataupun keberhasilan menyampaikan pesan sesuai dengan maksud dan tujuannya. komunikasi efektif adalah pertukaran pesan yang saling menerima informasi dan paham akan pesan yang disampaikan. Penelitian ini dilakukan untuk mengukur keefektifan komunikasi akun Instagram @kolomremaja untuk pengembangan diri remaja. Penelitian ini menggunakan penelitian deskriptif. Metode penelitian yang digunakan adalah kuesioner penyebaran melalui GForm, dengan pendekatan kuantitatif. Penggunaan sample menggunakan probability sampling yang mana memberikan peluang bagi setiap anggota untuk dijadikan sebuah sampel. Sebanyak 88 sample yang merupakan followers akun Instagram @kolomremaja berusia 15-18tahun. Hasil penelitian ini membahas efektivitas komunikasi dan pengembangan diri remaja melalui informasi atau postingan @kolomremaja. Berdasarkan hasil perhitungan diketahui bahwa dari asil perhitungan korelasi Pearson Prodict Moment, nilai hitung r sebesar 0,745 atau sebesar 7,45% yang hasil akhirnya bahwa efektivitas komunikasi untuk wahana pengembangan diri remaja dinyatakan valid dan berhasil dalam membangun efektivitas komunikasi dalam pengembangan diri remaja. Kata Kunci: Efektivitas komunikasi, Instagram, Pengembangan Diri Remaja

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 23 014
Call Number: SK/42/23/020
NIM/NIDN Creators: 44218010126
Uncontrolled Keywords: Efektivitas komunikasi, Instagram, Pengembangan Diri Remaja
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 10 Apr 2023 03:53
Last Modified: 10 Apr 2023 03:53
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/76289

Actions (login required)

View Item View Item