PRATOMO, ACHMAD RIHA (2024) PENDAMPINGAN PRODUKSI KONTEN KREATIF SEBAGAI MEDIA BRANDING PADA UMKM BAKSO TEBAR MARET 2023 - ULI 2024. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (468kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (253kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (127kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (392kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (940kB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (161kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The development of communication technology, particularly social media in the digital era, has seen many UMKM relying on social media, especially Instagram, for digital marketing activities and increasing brand awareness. A concrete example is the UMKM Bakso Tebar, which focuses on enhancing brand awareness through content creators on their Instagram account. To achieve this goal, proper planning and strategy are needed to leverage the potential of social media. This activity utilizes the Content Marketing concept method by Kleinld and Burlow in producing content, which includes concept, idea, promotion, and content distribution. This method will help Team and UMKM partners achieve the UMKM goal of brand awareness or identity for Bakso Tebar. The results of this mentoring show a significant difference in the type of content production from before the management and mentoring to after the mentoring. The partners can now produce content much better, similar to UMKM businesses transitioning to the digital era of social media. Keywords: Digital Marketing, Social Media Content Creator, Creative Content, Instagram, Brand Awareness Perkembangan teknologi komunikasi, terutama media sosial di era digital, telah membuat banyak UMKM mengandalkan media sosial, khususnya Instagram, untuk kegiatan pemasaran digital dan meningkatkan kesadaran merek. Contoh konkret adalah UMKM Bakso Tebar, yang berfokus pada peningkatan kesadaran merek melalui konten kreator di akun Instagram mereka. Untuk mencapai tujuan ini, diperlukan perencanaan dan strategi yang tepat untuk memaksimalkan potensi media sosial. Kegiatan ini memanfaatkan metode konsep Content Marketing menurut Kleinld dan Burlow dalam memproduksi konten, yang meliputi konsep, ide, promosi, dan distribusi konten. Metode ini akan membantu Tim dan mitra UMKM mencapai tujuan UMKM berupa kesadaran merek atau identitas untuk Bakso Tebar. Hasil dari pendampingan ini menunjukkan perbedaan yang signifikan dalam jenis produksi konten sebelum dan sesudah manajemen serta pendampingan. Mitra kini dapat memproduksi konten dengan jauh lebih baik, mirip dengan bisnis UMKM lainnya yang beralih ke era digital media sosial. Kata Kunci: Pemasaran Digital, Konten Kreator Sosial Media, Konten Kreatif Kesadaran Merek.
Actions (login required)
View Item |