FEBYRIANA, ANNISA (2023) PERANCANGAN CREATIVE CONTENT DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM PENINGKATAN KESADARAN DI WARUNG BACA MATA AIR MENGENAI PENTINGNYA EDUKASI SEKS PERIODE MARET-MEI 2023. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 Cover.pdf Download (370kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (83kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (366kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (129kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
|
Text (BAB VI)
08 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (30kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
Social media is an online platform through which users can engage easily with one another. The contents which found within social media is diverse, ranging from mere information to commercial purposes, wherein the conveyance of information can be presented in the form of creative content. Written, visual, or audio content that is intended to evoke strong emotions in the reader is referred to as creative content. The goal of creative content is to hold the audience's interest, incite inspiration, provide entertainment, or effectively and uniquely communicate ideas. Public relations campaigns, for example, can be created and distributed through social media in addition to other types of creative content. Public relations initiatives are thought of as a communicative means of addressing societal problems. The community organization Warung Baca Mata Air. The problem of the partner organization is now experiencing. It's noteworthy that kids haven't been taught how to make original content for the Instagram social media site. In this collaborative project, the author's job as a creative content designer comprises assisting the partner organization with a number of tasks linked to managing creative content on the Instagram social media network. It may be inferred from the mentorship activities carried out between March and May 2023 that the partner organization was effective in creating sex educationrelated creative material for the Instagram platform. Keywords: Social Media, Creative Content, Public Relations Campaign Media sosial merupakan sebuah media online yang penggunanya dapat dengan mudah berinteraksi dengan pengguna lainnya. Konten di media sosial sendiri cukup beragam, mulai dari sekadar informasi hingga untuk kepentingan komersil. Di mana pemberian informasi tersebut dapat disajikan dalam bentuk konten kreatif. Konten kreatif adalah tulisan, photo atau video yang bisa menggugah atau menggerakkan pembaca. Tujuan dari konten kreatif adalah untuk menarik perhatian audiens, menginspirasi, menghibur, atau menyampaikan pesan dengan cara yang menarik dan berbeda. Melalui media sosial juga dapat membuat dan menyebarluaskan konten kreatif lain seperti kampanye public relations. Kampanye public relations merupakan salah satu bentuk komunikasi yang dipandang sebagai solusi untuk mengatasi permasalah sosial masyarakat. Mitra dari pendampingan ini adalah Warung Baca Mata Air . Permasalahan yang dihadapi mitra yaitu anak-anak belum pernah mendapatkan pengajaran mengenai perancangan konten kreatif di media sosial Instagram. Penulis sebagai perancang creative content dalam pendampingan ini berperan untuk mendampingi mitra dengan membantu dalam pembuatan atau serangkaian proses pengelolaan konten kreatif di media sosial Instagram. Dari pendampingan yang dilaksanakan pada Maret-Mei 2023 dapat disimpulkan bahwa mitra dapat membuat konten kreatif di media sosial Instagram mengenai edukasi seks. Kata Kunci: Media Sosial, Konten Kreatif, Kampanye Public Relations
Actions (login required)
View Item |