CAHYANI, CICILIA VERA (2021) IMPLEMENTASI PROGRAM CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY MNC MEDIA (Studi Kasus Pada Program Media Literasi di Universitas Mercu Buana Tahun 2019). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (353kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (231kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (380kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (257kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (495kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (227kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (207kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (430kB) |
Abstract
The research is based on the fulfillment of corporate social Responsibility which is a routine activity and also to celebrate 3 Channel TV anniversary such as RCTI, GTV and MNCTV which is targeting students who have majors in accordance with the MNC Media company business. The purpose of the researcher is to find out how to implement the MNC MEDIA Corporate Social Responsibility program as a case study in the Media Literacy program at Mercu Buana University in 2019. The theories and concepts used by researchers refer to the concept of steps in implementing CSR programs such as Communication, Public Relations, Corporate Social Responsibility (CSR), Triple Bottom Line and image. These theory concept was chosen as a research reference because its related with CSR Program. The research method used by researchers in this case study is qualitative approach. The paradigm used by researchers in this study is the constructivism paradigm. For data collection is by means of in-depth interviews which targetting to obtain information about the phenomenon of Corporate Social Responsibility activities that have been done. This study took 4 competent resource persons from CSR MNC Media and Mercu Buana University. For data analysis, researchers used the triangulation method to compare the results of interviews with MNC Media sources. The results of this study indicate that MNC Media activities targeting a routine corporate social contributions by helping to educate students and also raise a good relations with the surrounding community and also improving the company's image. Keywords: Corporate Social Responsibility, MNC Media, Image Penelitian dalam skripsi ini dilatarbelakangi oleh bentuk pemenuhan kewajiban social perusahaan yang menjadi kegiatan rutin dan juga menjadi salah satu rangkaian HUT (Hari Ulang Tahun) 3 TV RCTI, GTV dan MNCTV ini menyasar kepada mahasiswa – mahasiswa yang memiliki jurusan yang sesuai dengan bisnis perusahaan MNC Media. Tujuan peneliti untuk mengetahui mengeimplementasi program Corporate Social Responsibility MNC MEDIA studi kasus pada program Media Literasi di Universitas Mercu Buana Tahun 2019. Teori – teori dan konsep yang digunakan peneliti mengacu pada konsep Langkahlangkah pengimplementasian program CSR antara lain komunikasi, Public Relations, Corporate Social Responsibility (CSR), Triple Bottom Line dan citra. Konsep teori dipilih sebagai acuan dalam penyusunan skripsi yang berhubungan dengan program CSR. Metode Penelitian yang digunakan peneliti adalah studi kasus (Case Study) dengan pendekatan kualitatif. Paradigma yang digunakan peneliti dalam penelitian ini adalah paradigma konstruktivisme. Untuk pengumpulan datanya adalah dengan cara wawancara mendalam (Indepth Interview) yang bertujuan untuk memperoleh informasi mengenai fenomena atas kegiatan Corporate Social Responsibility yang telah dilakukan. Penelitian ini mengambil 4 narasumber yang berkompeten dari CSR MNC Media dan Universitas Mercu Buana. Untuk analisa data peneliti menggunakan metode triangulasi untuk membandingkan hasil wawancara dan narasumber MNC Media. Hasil Penelitian ini menunjukan bahwa aktivitas MNC Media bertujuan untuk melaksanakan kontribusi social perusahaan secara rutin dengan membantu memberikan edukasi kepada mahasiswa dan juga membina hubungan baik dengan masyarakat sekitar dan juga sebagai bentuk meningkatkan citra perusahaan. Kata Kunci: Corporate Social Responsibility, MNC Media, Citra
Actions (login required)
View Item |