PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM ANGKRINGAN SEDULUR DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS DI MASA PANDEMI COVID-19 PADA TAHUN 2021

BACHTAR, VIVI LESTARI (2021) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM ANGKRINGAN SEDULUR DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS DI MASA PANDEMI COVID-19 PADA TAHUN 2021. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (634kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstract.pdf

Download (180kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (770kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (576kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (694kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (376kB)

Abstract

The growing social media has a very important role, especially for entrepreneurs. Currently, many entrepreneurs use Instagram as a medium for marketing. One of them is Angkringan Sedulur, which utilizes Instagram social media to market its products while building and increasing brand awareness to get a good response from consumers. Based on the social media phenomenon and responding to the Covid-19 pandemic, Angkringan Sedulur had to develop a digital marketing strategy through Instagram to increase brand awareness. The purpose of this study was to find out how the use of social media Instagram Angkringan Sedulur in increasing brand awareness during the Covid-19 pandemic in 2021. In this study, researchers used the concepts of marketing communication, marketing strategy, social media, social media marketing, and Instagram features. By using marketing communications on Instagram and taking advantage of Instagram’s features, you can expand the reach of Angkringan Sedulur. This research is descriptive qualitative with a case study approach and constructivist paradigm. Primary data in the study were obtained through interviews with internal and external parties from Angkringan Sedulur. As for secondary data through observation and documentation. The results showed that Angkringan Sedulur did a good strategy in using Instagram to increase brand awareness. Angkringan Sedulur uses Instagram's features well but still not consistent. In addition, promotions that utilize content marketing have been successful and have increased brand awareness of Angkringan Sedulur. Keywords: Social Media, The use of Instagram, Brand Awareness Media sosial yang semakin berkembang memiliki peran yang sangat penting khususnya bagi para pengusaha. Saat ini banyak para pengusaha yang menggunakan Instagram sebagai media dalam pemasaran. Salah satunya yaitu Angkringan Sedulur yang memanfaatkan media sosial Instagram untuk memasarkan produknya sekaligus membangun serta meningkatkan brand awareness untuk mendapatkan respon yang baik dari konsumen. Berdasarkan fenomena sosial media dan menanggapi pandemi Covid-19, membuat Angkringan Sedulur harus menyusun strategi digital marketing melalui Instagram untuk meningkatkan brand awareness. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bagaimana penggunaan media sosial Instagram Angkringan Sedulur dalam meningkatkan brand awareness di masa pandemi Covid-19 pada taun 2021. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan konsep komunikasi pemasaran, strategi pemasaran, sosial media, sosial media marketing, serta fitur-fitur Instagram. Dengan menggunakan komunikasi pemasaran di Instagram dan memanfaatkan fitur-fitur Instagram dapat memperluas jangkauan yang dituju Angkringan Sedulur. Penelitian ini bersifat deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus dan paradigma konstruktivisme. Data primer dalam penelitian didapatkan melalui wawancara dengan pihak internal dan eksternal dari Angkringan Sedulur. Sedangkan untuk data sekunder melalui observasi dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Angkringan Sedulur melalukan strategi yang baik dalam penggunaan Instagram untuk meningkatkan brand awareness. Angkringan Sedulur menggunakan fitur-fitur Instagram dengan baik namun masih belum konsisten. Selain itu, promosi yang memanfaatkan content marketing sudah berhasil serta meningkatkan brand awareness Angkringan Sedulur. Kata kunci: Media Sosial, Pemanfaatan Instagram, Brand Awareness

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 22 096
NIM/NIDN Creators: 44318110048
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Pemanfaatan Instagram, Brand Awareness
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.8 Marketing, Management of Distribution/Marketing, Manajemen Distribusi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 13 Feb 2023 08:41
Last Modified: 13 Feb 2023 08:41
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/74073

Actions (login required)

View Item View Item