BACHTAR, VIVI LESTARI (2021) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM ANGKRINGAN SEDULUR DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS DI MASA PANDEMI COVID-19 PADA TAHUN 2021. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (634kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstract.pdf Download (180kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (770kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (576kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (694kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (376kB) |
Abstract
The growing social media has a very important role, especially for entrepreneurs. Currently, many entrepreneurs use Instagram as a medium for marketing. One of them is Angkringan Sedulur, which utilizes Instagram social media to market its products while building and increasing brand awareness to get a good response from consumers. Based on the social media phenomenon and responding to the Covid-19 pandemic, Angkringan Sedulur had to develop a digital marketing strategy through Instagram to increase brand awareness. The purpose of this study was to find out how the use of social media Instagram Angkringan Sedulur in increasing brand awareness during the Covid-19 pandemic in 2021. In this study, researchers used the concepts of marketing communication, marketing strategy, social media, social media marketing, and Instagram features. By using marketing communications on Instagram and taking advantage of Instagram’s features, you can expand the reach of Angkringan Sedulur. This research is descriptive qualitative with a case study approach and constructivist paradigm. Primary data in the study were obtained through interviews with internal and external parties from Angkringan Sedulur. As for secondary data through observation and documentation. The results showed that Angkringan Sedulur did a good strategy in using Instagram to increase brand awareness. Angkringan Sedulur uses Instagram's features well but still not consistent. In addition, promotions that utilize content marketing have been successful and have increased brand awareness of Angkringan Sedulur. Keywords: Social Media, The use of Instagram, Brand Awareness Media sosial yang semakin berkembang memiliki peran yang sangat penting khususnya bagi para pengusaha. Saat ini banyak para pengusaha yang menggunakan Instagram sebagai media dalam pemasaran. Salah satunya yaitu Angkringan Sedulur yang memanfaatkan media sosial Instagram untuk memasarkan produknya sekaligus membangun serta meningkatkan brand awareness untuk mendapatkan respon yang baik dari konsumen. Berdasarkan fenomena sosial media dan menanggapi pandemi Covid-19, membuat Angkringan Sedulur harus menyusun strategi digital marketing melalui Instagram untuk meningkatkan brand awareness. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bagaimana penggunaan media sosial Instagram Angkringan Sedulur dalam meningkatkan brand awareness di masa pandemi Covid-19 pada taun 2021. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan konsep komunikasi pemasaran, strategi pemasaran, sosial media, sosial media marketing, serta fitur-fitur Instagram. Dengan menggunakan komunikasi pemasaran di Instagram dan memanfaatkan fitur-fitur Instagram dapat memperluas jangkauan yang dituju Angkringan Sedulur. Penelitian ini bersifat deskriptif kualitatif dengan pendekatan studi kasus dan paradigma konstruktivisme. Data primer dalam penelitian didapatkan melalui wawancara dengan pihak internal dan eksternal dari Angkringan Sedulur. Sedangkan untuk data sekunder melalui observasi dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Angkringan Sedulur melalukan strategi yang baik dalam penggunaan Instagram untuk meningkatkan brand awareness. Angkringan Sedulur menggunakan fitur-fitur Instagram dengan baik namun masih belum konsisten. Selain itu, promosi yang memanfaatkan content marketing sudah berhasil serta meningkatkan brand awareness Angkringan Sedulur. Kata kunci: Media Sosial, Pemanfaatan Instagram, Brand Awareness
Actions (login required)
View Item |