ADITYA, TARAS (2020) PENDAMPINGAN PEMBUATAN DAN PRODUKSI PESAN PROMOSI UMKM, MEMBANGUN DIGITAL MARKETING DALAM DIVISI KONTEN CREATOR PADA NASI BEBEK MADURA BINTARO SEKTOR 2. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (723kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
||
Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
||
Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (337kB) |
||
Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (342kB) |
||
Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB VI)
07. Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (225kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (228kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (772kB) |
Abstract
The purpose of this research is to apply digital marketing knowledge to a SME Nasi Bebek Madura, which sells a menu of fried duck with black seasoning special characteristic of Madura. This MSME is located in Bintaro Sector 2 which is open daily from 3 pm until 12 pm, to increase sales, aka the digital sales are required where this MSME has not at all had the strategy. By creating logos and social media, and registering on onlinefood such as GOFOOD and GRABFOOD, then updating packaging and banners to be more attractive, doing interesting promotions on social media. To touch digital marketing, it is beneficial for SMES to increase sales, and make it easier for consumers to buy. To increase the sales of this mentoring is done by observation methods, in-depth interviews, discussion, consultation, and simulation. With that method we get clear and complete information to run everything, how to segment it and how the properties and criteria of consumers. Researchers as creator content are easier to design and content because they understand how SMES consumers are. The result is the response and interest of consumers gained and walked according to plan. Tujuan penelitian ini adalah mengaplikasikan ilmu digital marketing pada sebuah UMKM Nasi Bebek Madura, yang menjual sebuah menu bebek goreng dengan bumbu hitam yang khas special dari madura. UMKM ini terletak di Bintaro sector 2 yang buka setiap hari mulai jam 3 sore sampai 12 malam, untuk meningkatkan penjualan, aka diperlukannya penjualan melalui digital yang dimana UMKM ini belum sama sekali memiliki strategi tersebut. Dengan membuat logo dan sosial media, serta mendaftarkan pada onlinefood seperti GOFOOD dan GRABFOOD, lalu memperbaharui packaging dan spanduk agar lebih menarik, melakukan promosi-promosi menarik pada sosial media. Guna menyentuh digital marketing, sangat bermanfaat bagi UMKM untuk meningkatkan penjualan, dan memudahkan konsumen untuk membeli. Guna meningkatkan penjualan pendampingan ini dilakukan dengan metode observasi, wawancara mendalam, diskusi, konsultasi, dan simulasi. Dengan metode tersebut kita mendapat informasi yang jelas dan lengkap untuk menjalankan semuanya, bagaimana segmentasi nya dan bagaimana sifat dan kriteria konsumennya. Peneliti sebagai konten creator lebih mudah dalam melakukan desain dan konten karena sudah memahami bagaimana konsumen UMKM tersebut. Hasilnya adalah respon dan ketertarikan konsumen didapatkan dan berjalan sesuai rencana. Kata Kunci: Digital Marketing, Content Creator, Social Media
Actions (login required)
View Item |