ASSYADIAH, SUCI (2020) PENGARUH CITRA DESTINASI, MOTIVASI DAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN BERKUNJUNG WISATAWAN MANCANEGARA KE TAMAN MINI INDONESIA INDAH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (316kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (273kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (313kB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (81kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (317kB) |
Abstract
This study aims to discuss what influences influence the decision to visit Taman Mini Indonesia Indah. The independent variables obtained from the preliminary survey results are Destination Image, Motivation and Promotion. While the dependent variable obtained is a decision to visit. This study uses SEM data analysis techniques and data processing using PLS. The population is foreign tourists who are / have been on holiday to Indonesia, especially to Taman Mini Indonesia, with a sample of 160 respondents. The sampling technique uses convenience sampling. By using a quantitative descriptive approach. The results of this study indicate that the Destination Image has a significant positive effect on visiting decisions, Motivation has a significant positive effect on visiting decisions, and Promotion has a significant positive effect on visiting decisions. Keywords: Destination Image, Motivation, Promotion, Visiting Decision, Taman Mini Indonesia. Penelitian ini bertujuan untuk membahas mengenai pengaruh apa saja yang mempengaruhi keputusan berkunjung ke Taman Mini Indonesia Indah. Variabel independen yang didapatkan dari hasil survei pendahuluan adalah Citra Destinasi, Motivasi dan Promosi. Sedangkan variabel dependen yang didapatkan adalah keputusan berkunjung. Penelitian ini menggunakan teknik analisis data SEM dan pengolahan data menggunakan PLS. Populasinya adalah wisatawan mancanegara yang sedang/pernah berlibur ke Indonesia terutama ke Taman Mini Indonesia, dengan sampel 160 responden. Teknik pengambilan sampel menggunakan convenience sampling. Dengan menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Citra Destinasi berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan berkunjung, Motivasi berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan berkunjung, serta Promosi berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan berkunjung. Kata kunci : Citra Destinasi, Motivasi, Promosi, Keputusan berkunjung, Taman Mini Indonesia Indah.
Actions (login required)
View Item |