SEMBIRING, SANIKA (2018) KONSTRUKSI KOMPETENSI KOMUNIKASI ANTARBUDAYA ANGGOTA DPR RI DALAM UPAYA MEMPERTAHANKAN PERSONAL BRANDING. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Halaman Judul.pdf Download (82kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (60kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Surat Pernyataan.pdf Download (83kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. Lembar Pengesahan.pdf Download (232kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf Download (222kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. daftar isi.pdf Download (68kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. Daftar Tabel.pdf Download (48kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
8. Daftar Gambar.pdf Download (97kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
9. bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (68kB) |
||
Text (BAB II)
10. bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (161kB) |
||
Text (BAB III)
11. bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (94kB) |
||
Text (BAB IV)
12. bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (649kB) |
||
Text (BAB V)
13. bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (55kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
16. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
17. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (75kB) |
Abstract
Indonesia is a unitary country not only consists of thousands of islands but also various racial, ethnic, religious and cultural subcultures. In our nation, Pancasila is an unifying diversity and the basis for implementing democracy. In a democratic system, all citizens are treated equal in making decisions and one form is general elections. As a legislative body, the House of Representatives is a people's representative who is directly elected by the people through general elections. As representatives of the people, members of the Indonesian House of Representatives need to maintain their personal branding, in order to get a place in the hearts of their constituents. Good personal branding is also needed by members of the Indonesian House of Representatives, as to make them to be able to re-elected for the next term. Personality and communication are the components that make up personal branding which can be done by the members of the House of Representatives to their constituents. Bearing in mind that Indonesia is a country that has a variety of diversity, members of the Indonesian House of Representatives need to carry out intercultural communication. This research use a qualitative approach with the type of descriptive research. Researchers collect data by direct observation to the field and in-depth interviews with resource persons and literature studies.The results of this research discuss the construction of intercultural communication competencies conducted by members of the Indonesian House of Representatives to maintain their personal branding. This research concludes that almost all members of the Indonesian House of Representatives have intercultural communication competencies to maintain personal branding in their electoral districts. Concept: Intercultural communication, intercultural communication competence, personal branding Indonesia merupakan negara kesatuan yang terdiri dari beribu-ribu pulau dan juga terdiri dari berbagai subkultur ras, suku bangsa, agama, dan budaya. Dalam kehidupan berbangsa, Pancasila merupakan pemersatu keberagaman sebut dan merupakan landasan pelaksanaan demokrasi. Dalam sistem demokrasi memungkinkan semua warga negara setara dalam pengambilan keputusan dan salah satu bentuknya adalah pemilihan umum. Sebagai lembaga legislatif, DPR RI merupakan wakil rakyat yang dipilih langsung oleh rakyat melalui pemilihan umum. Sebagai wakil rakyat, anggota DPR RI perlu menjaga personal brandingnya, agar mendapat tempat dihati konstituennya. Personal branding yang baik juga diperlukan oleh anggota DPR RI, agar dapat dipilih kembali pada saat akan mencalonkan diri kembali. Kepribadian dan komunikasi merupakan salah satu komponen pembentuk personal branding yang dapat dilakukan oleh anggota DPR RI kepada konstituennya. Mengingat Indonesia adalah negara yang memiliki berbagai keragaman, maka anggota DPR RI perlu menjalankan komunikasi antarbudaya. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan tipe penelitian deskriptif. Peneliti melakukan pengumpulan data dengan observasi langsung ke lapangan serta wawancara mendalam kepada narasumber dan studi kepustakaan. Hasil penelitian ini membahas mengenai konstruksi kompetensi komunikasi antarbudaya yang dilakukan oleh anggota DPR RI untuk mempertahankan personal brandingnya. Penelitian ini menyimpulkan bahwa hampir seluruh anggota DPR RI memiliki kompetensi komunikasi antarbudaya untuk mempertahankan personal branding di dapilnya. Konsep : Komunikasi antarbudaya, Kompetensi komunikasi antarbudaya, personal branding
Actions (login required)
View Item |