SEPTIAN, RIZKY (2025) PENGARUH INFLUENCER MARKETING TIKTOK DALAM MEMPENGARUHI KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA BRAND 3SECOND (Survey Pada Followers Pengguna Media Sosial Di akun Tiktok @its3second). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (434kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (143kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (283kB) |
Abstract
Social media has changed the modern marketing landscape, giving brands away to reach consumers and their audiences effectively. Currently, trends oftenemerge, one of which is using influencer marketing as a marketing technique for abrand. The #NotSoOldSchool campaign by 3Second on TikTok shows quitesignificant popularity and is one of the campaigns that attracts attention on theplatform. This study was conducted to determine how much influence TikTok Influencer Marketing has in influencing purchasing decisions on the 3Second brand. Thisresearch method uses a quantitative descriptive method. Based on the results of the research and discussion conducted by the researcher, the results show that the influence of Influencer Marketing has a weak influence, based on the influence of Influencer Marketing on Purchasing Decisions is 0.172or 17.2%, while the remaining 82.2% is the influence of other variables not examined in this study. Keywords: Influencer Marketing, Purchasing Decisions, 3Second, Tiktok Media sosial telah mengubah lanskap pemasaran modern, memberikan brandbrand cara untuk menjangkau konsumen dan audiensnya dengan efektif. Saat ini tren seringkali bermunculan, salah satunya adalah dengan menggunakan influencer marketing sebagai teknik marketing bagi sebuah brand. Kampanye#NotSoOldSchool oleh 3Second di TikTok menunjukkan popularitas yang cukupsignifikan dan menjadi salah satu kampanye yang menarik perhatian di platformtersebut. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Influencer Marketing tiktok dalam mempengaruhi keputusan pemeblian pada brand 3Second. Metode penelitian ini mennggunakan metode deskriptif kuantitatif. Berdasarkan hasil penelitian dan pembahasan yag dilakukan peneliti, hasil menunjukkan pengaruh Influencer Marketing memiliki pengaruh yang lemah, berdasarkan pengaruh dari Influencer Marketing terhadap Keputusan Pembelianadalah sebesar 0,172 atau 17,2%, sedangkan sisanya 82.2% merupakan pengaruhdari variabel lain yang tidak diteliti di dalam penelitian ini. Kata kunci : Influencer Marketing, Keputusan Pembelian, 3Second, Tiktok
Actions (login required)
![]() |
View Item |