ARDAWATI, AMALIA DEWI (2024) PENDAMPINGAN PERENCANAAN MEDIA MARKETING UNTUK BRANDING UMKM ISFAHAN DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (728kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (231kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (613kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (549kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (331kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB VI)
07 BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (202kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (196kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Toko Isfahan is a Micro, Small, and Medium Enterprise (UMKM) engaged in the textile industry, located in Pasar Cipadu. Since its establishment in 2020, Toko Isfahan, founded by Mr. Khasemi Isfahan, has encountered challenges in developing a branding strategy to enhance its brand awareness. In the competitive market of the digital era, the owner of Toko Isfahan has struggled to adapt and compete due to a lack of human resources capable of operating new media as a promotional tool. In this assistance project, the role of the author, as a media planner, is to determine the media that can be used for promotion to improve branding and promotion of Toko Isfahan, thereby increasing its brand awareness. The focus of this assistance is to enable the partner to optimize social media as a promotional tool, including crafting captions, selecting hashtags, and analyzing the insights obtaine. Keywords: Toko Isfahan, Brand Awareness, Media Sosial, Media Planner Toko Isfahan adalah salah satu UMKM yang bergerak dibidang tekstil yang berlokasi di wilayah Pasar Cipadu. Sejak berdiri tahun 2020 hingga sekarang UMKM Toko Isfahan yang dirintis oleh Bapak Khasemi Isfahan ini mulai mengalami permasalahan dalam menentukan strategi yang branding untuk meningkatkan brand awareness bisnisnya. Melihat persaingan pasar di era yang kompetitif ini, pemilik Toko Isfahan kesulitan beradaptasi dan bersaing di era digital ini karena kurangnya sumber daya manusia yang mampu mengoprasikan media baru sebagai alat promosi. Dalam pendampingan ini, penulis sebagai media planner memiliki peran untuk menentukan media yang dapat digunakan untuk melakukan promosi agar branding dan promosi Toko Isfahan sehingga mampu untuk meningkatkan brand awareness Toko Isfahan. Fokus dalam pendampingan ini adalah mitra mampu mengoptimalkan media sosial sebagai media promosi termasuk membuat caption, menentukan hashtag, hingga mempelajari insight yang ditemukan. Kata Kunci : Toko Isfahan, Brand Awareness, Media Sosial, Media Planner
Actions (login required)
View Item |