PERANCANGAN CREATIVE CONTENT DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM PENINGKATAN KESADARAN DI WARUNG BACA MATA AIR MENGENAI PENTINGNYA EDUKASI SEKS PERIODE MARET-MEI 2023

FEBYRIANA, ANNISA (2023) PERANCANGAN CREATIVE CONTENT DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM PENINGKATAN KESADARAN DI WARUNG BACA MATA AIR MENGENAI PENTINGNYA EDUKASI SEKS PERIODE MARET-MEI 2023. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (COVER)
01 Cover.pdf

Download (370kB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (83kB)
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (117kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (366kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (129kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (427kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (BAB VI)
08 Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (30kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (97kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Social media is an online platform through which users can engage easily with one another. The contents which found within social media is diverse, ranging from mere information to commercial purposes, wherein the conveyance of information can be presented in the form of creative content. Written, visual, or audio content that is intended to evoke strong emotions in the reader is referred to as creative content. The goal of creative content is to hold the audience's interest, incite inspiration, provide entertainment, or effectively and uniquely communicate ideas. Public relations campaigns, for example, can be created and distributed through social media in addition to other types of creative content. Public relations initiatives are thought of as a communicative means of addressing societal problems. The community organization Warung Baca Mata Air. The problem of the partner organization is now experiencing. It's noteworthy that kids haven't been taught how to make original content for the Instagram social media site. In this collaborative project, the author's job as a creative content designer comprises assisting the partner organization with a number of tasks linked to managing creative content on the Instagram social media network. It may be inferred from the mentorship activities carried out between March and May 2023 that the partner organization was effective in creating sex educationrelated creative material for the Instagram platform. Keywords: Social Media, Creative Content, Public Relations Campaign Media sosial merupakan sebuah media online yang penggunanya dapat dengan mudah berinteraksi dengan pengguna lainnya. Konten di media sosial sendiri cukup beragam, mulai dari sekadar informasi hingga untuk kepentingan komersil. Di mana pemberian informasi tersebut dapat disajikan dalam bentuk konten kreatif. Konten kreatif adalah tulisan, photo atau video yang bisa menggugah atau menggerakkan pembaca. Tujuan dari konten kreatif adalah untuk menarik perhatian audiens, menginspirasi, menghibur, atau menyampaikan pesan dengan cara yang menarik dan berbeda. Melalui media sosial juga dapat membuat dan menyebarluaskan konten kreatif lain seperti kampanye public relations. Kampanye public relations merupakan salah satu bentuk komunikasi yang dipandang sebagai solusi untuk mengatasi permasalah sosial masyarakat. Mitra dari pendampingan ini adalah Warung Baca Mata Air . Permasalahan yang dihadapi mitra yaitu anak-anak belum pernah mendapatkan pengajaran mengenai perancangan konten kreatif di media sosial Instagram. Penulis sebagai perancang creative content dalam pendampingan ini berperan untuk mendampingi mitra dengan membantu dalam pembuatan atau serangkaian proses pengelolaan konten kreatif di media sosial Instagram. Dari pendampingan yang dilaksanakan pada Maret-Mei 2023 dapat disimpulkan bahwa mitra dapat membuat konten kreatif di media sosial Instagram mengenai edukasi seks. Kata Kunci: Media Sosial, Konten Kreatif, Kampanye Public Relations

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 23 164
Call Number: SK/42/23/092
NIM/NIDN Creators: 44219010110
Uncontrolled Keywords: Media Sosial, Konten Kreatif, Kampanye Public Relations
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 324 Political Process/Proses Politik > 324.5 Campaigns for Nominations/Kampanye
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 25 Oct 2023 06:48
Last Modified: 25 Oct 2023 06:48
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/81983

Actions (login required)

View Item View Item