DANIA, YOLANDA (2024) PENGARUH PEMANFAATAN ISI KONTEN @COLLEGEMENFESS TERHADAP PEMENUHAN KEBUTUHAN INFORMASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (431kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (73kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (325kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (562kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (453kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (69kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (145kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
Abstract
The autobase account @collegemenfess is an automatic account on Twitter social media which is used as a place or forum for students to provide information content related to the world of college to each other. This account was created in September 2018. The aim of this research is to find out and explain the influence of use. @collegemenfess Content to Fulfill Information Needs. This research uses a positivism paradigm, using survey research methods, a quantitative approach and an explanatory type. The population of this research is 1,176,513 @collegemenfess followers and a sample of 100 respondents using a sampling error of 10%. The sampling technique uses non-probability sampling with a purposive sampling type. Researchers used SPSS 25 to carry out Validity Test, Reliability Test, Regression Analysis, Correlation Test, Coefficient of Determination (KD), and Hypothesis Test. The research results show that the t test shows that t count is 15.087 > t table 1.984 so that it can be stated that Ha is accepted and Ho is rejected. And the R Square result is 0.699, which means 69.9% of the @collegemenfess Content Utilization variable (X) influences the Information Needs Fulfillment variable (Y). Keywords : Social Media, Twitter, Content, Fulfillment of Information Needs Akun autobase @collegemenfess adalah akun automatic di media sosial Twitter yang dimanfaatkan sebagai tempat atau wadah para mahasiswa/i untuk saling memberikan konten informasi terkait seputar dunia perkuliahan, akun ini dibuat pada bulan September 2018. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menjelaskan Pengaruh Pemanfaatan Isi Konten @collegemenfess terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi. Penelitian ini menggunakan paradigma positvisme, dengan menggunakan metode penelitian survei, pendekatan kuantitatif dan tipe eksplanatif. Populasi penelitian ini yaitu followers @collegemenfess sebanyak 1.176.513 dan sampel sebanyak 100 responden dengan menggunakan sampling error sebesar 10%. Teknik penarikan sampel menggunakan non-probability sampling dengan jenis sampel purposive sampling. Peneliti menggunakan SPSS 25 untuk melakukan Uji Validitas, Uji Reliabilitas, Analisi Regresi, Uji Korelasi, Koefisien Determinasi (KD), dan Uji Hipotesis. Hasil penelitian menunjukan bahwa uji t menunjukan bahwa t hitung 15,087 > t tabel 1,984 sehingga dapat dinyatakan Ha diterima dan Ho ditolak. Dan hasil R Square sebesar 0,699 yang artinya sebesar 69,9% variabel Pemanfaatan Isi Konten @collegemenfess (X) dalam mempengaruhi variabel Pemenuhan Kebutuhan Informasi (Y). Kata Kunci: Media Sosial, Twitter, Konten, Pemenuhan Kebutuhan Informasi
Actions (login required)
View Item |