ALBARESI, TEGAR BOY (2024) KARAKTERISTIK KOMUNIKASI INTERPERSONAL ANTARA MANAJER DENGAN KARYAWAN UNTUK PRODUKTIVITAS KINERJA KARYAWAN DI CV DIGITAL DIMENSI (Cabang Kalibaru). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (497kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Asbtrak.pdf Download (116kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (260kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (442kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (416kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (860kB) |
Abstract
CV Digital Dimensi has obstacles in interpersonal communication. Empirical problems that exist and are related to employee performance, including openness, attendance discipline, task responsibility, and authority in making decisions in carrying out work are not satisfactory or can even be said to have problems. This can be seen from the fact that there are still some employees who are still lazy about coming to the office in the afternoon to carry out the work tasks given to them, and there is always miscommunication between superiors and subordinates. Problems involving employee capabilities must be resolved immediately and well. This research uses a descriptive qualitative research type, in collecting data the research conducted interviews with key informants and informants as well as some secondary data. And data validity uses data source triangulation. By using Joseph A. Devito's theory to determine the characteristics of interpersonal communication between managers and employees for employee performance productivity in CV Digital, the stages of openness, empathy, support, positivity and equality. The results of this research show that managers and employees have different activities and responsibilities, so building good and effective communication relationships will reduce and overcome the occurrence of obstacles and problems within the company. Interpersonal communication is very important for managers and employees in the company. The characteristics of interpersonal communication in performance productivity can be carried out between managers and employees. Interpersonal communication between managers and employees at CV Digital Dimensi has been running effectively and can positively increase performance productivity. Keywords: Characteristics, Interpersonal Communication, Performance Productivity, Public Relations CV Digital Dimensi memiliki hambatan pada komunikasi interpersonal, Masalah-masalah empiris yang terdapat dan menyangkut dengan kinerja pegawai, diantaranya adalah Keterbukaan, kedisiplinan absensi, tanggung jawab tugas, dan wewenang dalam mengambil keputusan dalam melaksanakan pekerjaan belum memuaskan atau bahkan terbilang terdapat masalah. Hal ini terlihat dari masih adanya sebagian pegawai yang masih bermalas-malasan untuk datang siang ke kantor, dalam menjalankan tugas pekerjaan yang diberikan kepada mereka, dan selalu terjadinya mis komunikasi antara atasan dan juga bawahan. Permasalahan yang menyangkut kemampuan pegawai harus segera diselesaikan dengan baik. Penelitian ini menggunakan tipe penelitian kualitatif deskriptif, dalam pengambilan data penelitian melakukan wawancara kepada key informan dan informan serta beberapa data skunder. Dan keabsahan data menggunakan triangulasi sumber data. Dengan menggunakan teori Joseph A. Devito untuk mengetahui Karakteristik Komunikasi Interpersonal antara manajer dengan karyawan untuk produktivitas kinerja karyawan di CV Digital Dimensi tahap Keterbukaa, Empati, Dukungan, Positif dan Kesetaraan. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa Manajer dan Karyawan memiliki kesibukan dan tanggung jawab yang berbeda, sehingga dengan membangun hubungan komunikasi yang baik dan efektif akan mengurangi dan mengatasi terjadinya suatu kendala dan permasalahan di dalam perusahaan. Komunikasi Interpersonal sangat penting untuk manajer dan karyawannya di dalam perusahaan. Karakteristik Komunikasi Interpersonal dalam produktivitas kinerja dapat di lakukan antara manajer dengan karyawan, komunikasi interpersonal manajer dan karyawan di CV Digital Dimensi sudah berjalan dengan efektif, dan positif dapat meningkatkan produktivitas kinerja. Kata Kunci : Karakteristik, Komunikasi Interpersonal, Produktivitas Kinerja, Public Relations
Actions (login required)
View Item |