ADHA, TOMMY (2024) PERANCANGAN MEDIA KAMPANYE CUTI PLASTIK SEBAGAI PENANGANAN PENGURANGAN SAMPAH PLASTIK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (366kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (111kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (193kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (232kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (930kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (386kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (36kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (248kB) |
Abstract
Plastic waste has become a serious environmental issue in Indonesia and around the world. Previous research (Geraldine et al., 2021) highlighted the negative impacts of using non-friendly environmental plastic products. With the increasing amount of plastic waste in Indonesian cities each year, reduction and management efforts remain significant challenges for the country. The "Plastic Free Campaign" is a social initiative aimed at changing the habit of using single-use plastic waste. Through the design of poster media as the primary medium, this campaign focuses on conveying a call to action, providing information, altering behavior, and strengthening social influence to enhance awareness of the dangers of the impacts of single-use plastic bag consumption. The campaign's main message is to depict the spirit of reducing the habit of using plastic waste, reflected in the tagline #UnitedWeReduce. Keywords: Social campaign, plastic waste, Poster Media Sampah plastik telah menjadi masalah lingkungan yang serius di Indonesia dan seluruh dunia. Penelitian sebelumnya (Geraldine et al., 2021) menyoroti dampak negatif penggunaan produk plastik yang tidak ramah terhadap lingkungan. Dengan peningkatan jumlah sampah plastik di kota-kota Indonesia yang meningkat setiap tahunnya, upaya pengurangan dan penanganannya masih menjadi tantangan besar bagi negara ini. Kampanye "Cuti Plastik" adalah sebuah inisiatif sosial yang bertujuan untuk mengubah kebiasaan pemakaian sampah plastik sekali pakai. Melalui perancangan media poster sebagai media utama, kampanye ini berfokus menyampaikan pesan ajakan, memberikan informasi, mengubah perilaku, dan memperkuat pengaruh sosial untuk meningkatkan kesadaran tentang bahaya dampak penggunaan kantong plastik sekali pakai. Pesan utama kampanye adalah untuk menggambarkan semangat dalam mengurangi kebiasaan penggunaan sampah plastik, yang tercermin dalam tagline #BersatuKitaMengurangi. Kata Kunci: Kampanye sosial, sampah plastik, Media Poster
Actions (login required)
View Item |