PERANCANGAN KAMPANYE ZAKAT TEMA RAMADHAN BAZNAS

ARPENTA, SHADY (2023) PERANCANGAN KAMPANYE ZAKAT TEMA RAMADHAN BAZNAS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (722kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (26kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (27kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (178kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (243kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (28kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (27kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (393kB)

Abstract

Of the 5 Pillars of Islam, only zakat is the pillar that improves human relations with humans. Therefore, zakat is the best worship, especially for fellow human beings, both in terms of muzaki (zakat payers) and for mustahik (zakat beneficiaries). However, many Muslims do not know the goodness of zakat so that the potential for zakat in Indonesia is very high but its realization is very low. One of the factors in the lack of zakat community is that not all Indonesian Muslim communities are socialized and educated on what zakat actually is and how important zakat is. Because of the above, the BAZNAS Ramadhan Theme Zakat Campaign Design was created to educate and socialize zakat to the community, especially the target audience of the millennial generation and non-millenial generation which will be carried out by the National National Board of Zakat (BAZNAS) through a series of campaign strategy phases communicating campaign visual communication with the AISAS method in the campaign stages. This campaign strategy will be carried out for a month in the month of Ramadan where the success of this campaign depends heavily on the message of the Zakat campaign #kebaikanterbaik which at the end of Ramadan is still always remembered by the target audience so that it can strengthen their reason for giving zakat. Keywords: zakat, deed, kindness, benevolence,campaign, BAZNAS Dari 5 Rukun Islam hanya zakatlah rukun yang memperbaiki hubungan manusia dengan manusia. Karena itu zakat merupakan amalan yang terbaik terutama bagi sesama manusia baik dari sisi muzaki (pembayar zakat) maupun bagi mustahik (penerima manfaat zakat). Akan tetapi banyak umat Islam yang belum mengetahui kebaikan dari zakat tersebut sehingga potensi zakat yang ada di Indonesia yang sangat besar ternyata realisasinya sangat kecil. Salah satu faktor minimnya masyarakat berzakat adalah tidak semua masyarakat muslim Indonesia tersosialisasi dan teredukasi apa itu sebenarnya zakat dan seberapa pentingnya zakat tersebut. Oleh karena hal tersebut diatas maka dibuatlah Perancangan Kampanye Zakat Tema Ramadhan BAZNAS ini untuk mengedukasi dan menyosialisasikan zakat kepada masyarakat khususnya khalayak sasaran dari generasi milenial dan generasi non-milenial ini yang akan dilakukan melalui Badan Amil Zakat Nasional (BAZNAS) melalui serangkaian fase strategi kampanye mengkomunikasikan komunikasi visual kampanye dengan metode AISAS dalam tahapan kampanyenya. Strategi kampanye ini akan dilaksanakan selama sebulan di bulan Ramadhan dimana keberhasilan kampanye ini sangat bergantung pada pesan kampanye Zakat #kebaikanterbaik yang pada akhir Ramadhan masih selalu diingat oleh target audience sehingga dapat menguatkan alasan mereka untuk berzakat. Kata Kunci: zakat, amalan, kebaikan, amalan baik, kampanye, BAZNAS

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 23 009
NIM/NIDN Creators: 42318120019
Uncontrolled Keywords: zakat, amalan, kebaikan, amalan baik, kampanye, BAZNAS
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 17 May 2023 04:29
Last Modified: 17 May 2023 04:29
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/77226

Actions (login required)

View Item View Item