ASSALAMSYAH, HAFIZ (2022) PERANCANGAN MEDIA PROMOSI INSTAGRAM JKTBAG.OFFICIAL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (416kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (155kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
||
Text (BAB II)
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (305kB) |
||
Text (BAB III)
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (232kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
||
Text (BAB V)
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (994kB) |
||
Text (BAB VI)
Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (262kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (133kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Media promotion is a design to communicate a product or service that is carried out by a brand in a tangible form by influencing consumers directly or indirectly to create transactions in marketing. Jktbag.official or better known as Jktbag is a business in the field of fashion bags. The target market of Jktbag is from the age of 17-25 years who are female. Jktbag requires promotional media in order to expand market segmentation, and increase sales. The goals and benefits carried out in designing promotional media at Jktbag are to promote the products offered, increase sales and provide information related to Jktbag, and design communication media to support promotional activities to attract the attention of the target to be addressed. The results of this design work are Instagram feeds, Instagram stories, Instagram highlights, and stickers. This design work uses the theme of millennial street, pop art, and flat design, and uses a feminine design style approach that matches the character of Jktbag.official. The strategy used for designing this design uses 3 types of content, namely informational, persuasive, and promotional. This design uses 3 stages, namely pre-production, production, and post-production. With the design of this promotional media, it can present a visualization of the design of feeds and stories promotional media Jktbag.official using the Jktbag.official character. Keywords: Promotional Media, Social Media, Instagram Media promosi merupakan perancangan mengkomunikasikan suatu produk atau jasa yang dilakukan oleh brand dalam bentuk nyata dengan cara mempengaruhi konsumen secara langsung ataupun tidak langsung untuk menciptakan transaksi dalam pemasaran. Jktbag.official atau yang lebih dikenal dengan sebutan Jktbag merupakan usaha di bidang fashion tas. Target market dari Jktbag yaitu dari usia 17 - 25 tahun yang berjenis kelamin perempuan. Jktbag memerlukan media promosi supaya dapat memperluas segmentasi pasar, serta meningkatkan penjualanan. Tujuan dan manfaat yang dilakukan dalam perancangan media promosi pada Jktbag yaitu ingin mempromosikan produk-produk yang ditawarkan, meningkatkan penjualanan serta memberikan informasi yang berkaitan dengan Jktbag, dan merancang media komunikasi supaya menunjang kegiatan promosi untuk menarik perhatian target yang akan dituju. Hasil karya rancangan ini berupa feed instagram, story instagram, highlight instagram, dan sticker. Pada karya rancangan desain ini menggunakan tema street millenial, pop art, dan flat desain, serta menggunakan pendekatan gaya desain feminims yang sesuai dengan karakter dari Jktbag.official. Strategi yang digunakan untuk perancangan desain ini menggunakan 3 jenis konten yaitu informasi, persuasif, dan promosi. Perancangan ini menggunakan 3 tahap yaitu pra-prduksi, produksi, dan pasca-produksi. Dengan adanya perancangan media promosi ini dapat menyajikan bentuk visualisasi desain feed dan story instagram kedalam media promosi Jktbag.official dengan menggunakan karakter Jktbag.official. Kata Kunci : Media Promosi, Sosial Media, Instagram
Actions (login required)
View Item |