KARAKTERISTIK KOMUNIKASI INTERPERSONAL ANTARA MANAJER DENGAN KARYAWAN UNTUK PRODUKTIVITAS KINERJA KARYAWAN DI CV DIGITAL DIMENSI (Cabang Kalibaru)

ALBARESI, TEGAR BOY (2024) KARAKTERISTIK KOMUNIKASI INTERPERSONAL ANTARA MANAJER DENGAN KARYAWAN UNTUK PRODUKTIVITAS KINERJA KARYAWAN DI CV DIGITAL DIMENSI (Cabang Kalibaru). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (497kB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 Asbtrak.pdf

Download (116kB)
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (260kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (442kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (416kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (398kB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (250kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (261kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (860kB)

Abstract

CV Digital Dimensi has obstacles in interpersonal communication. Empirical problems that exist and are related to employee performance, including openness, attendance discipline, task responsibility, and authority in making decisions in carrying out work are not satisfactory or can even be said to have problems. This can be seen from the fact that there are still some employees who are still lazy about coming to the office in the afternoon to carry out the work tasks given to them, and there is always miscommunication between superiors and subordinates. Problems involving employee capabilities must be resolved immediately and well. This research uses a descriptive qualitative research type, in collecting data the research conducted interviews with key informants and informants as well as some secondary data. And data validity uses data source triangulation. By using Joseph A. Devito's theory to determine the characteristics of interpersonal communication between managers and employees for employee performance productivity in CV Digital, the stages of openness, empathy, support, positivity and equality. The results of this research show that managers and employees have different activities and responsibilities, so building good and effective communication relationships will reduce and overcome the occurrence of obstacles and problems within the company. Interpersonal communication is very important for managers and employees in the company. The characteristics of interpersonal communication in performance productivity can be carried out between managers and employees. Interpersonal communication between managers and employees at CV Digital Dimensi has been running effectively and can positively increase performance productivity. Keywords: Characteristics, Interpersonal Communication, Performance Productivity, Public Relations CV Digital Dimensi memiliki hambatan pada komunikasi interpersonal, Masalah-masalah empiris yang terdapat dan menyangkut dengan kinerja pegawai, diantaranya adalah Keterbukaan, kedisiplinan absensi, tanggung jawab tugas, dan wewenang dalam mengambil keputusan dalam melaksanakan pekerjaan belum memuaskan atau bahkan terbilang terdapat masalah. Hal ini terlihat dari masih adanya sebagian pegawai yang masih bermalas-malasan untuk datang siang ke kantor, dalam menjalankan tugas pekerjaan yang diberikan kepada mereka, dan selalu terjadinya mis komunikasi antara atasan dan juga bawahan. Permasalahan yang menyangkut kemampuan pegawai harus segera diselesaikan dengan baik. Penelitian ini menggunakan tipe penelitian kualitatif deskriptif, dalam pengambilan data penelitian melakukan wawancara kepada key informan dan informan serta beberapa data skunder. Dan keabsahan data menggunakan triangulasi sumber data. Dengan menggunakan teori Joseph A. Devito untuk mengetahui Karakteristik Komunikasi Interpersonal antara manajer dengan karyawan untuk produktivitas kinerja karyawan di CV Digital Dimensi tahap Keterbukaa, Empati, Dukungan, Positif dan Kesetaraan. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa Manajer dan Karyawan memiliki kesibukan dan tanggung jawab yang berbeda, sehingga dengan membangun hubungan komunikasi yang baik dan efektif akan mengurangi dan mengatasi terjadinya suatu kendala dan permasalahan di dalam perusahaan. Komunikasi Interpersonal sangat penting untuk manajer dan karyawannya di dalam perusahaan. Karakteristik Komunikasi Interpersonal dalam produktivitas kinerja dapat di lakukan antara manajer dengan karyawan, komunikasi interpersonal manajer dan karyawan di CV Digital Dimensi sudah berjalan dengan efektif, dan positif dapat meningkatkan produktivitas kinerja. Kata Kunci : Karakteristik, Komunikasi Interpersonal, Produktivitas Kinerja, Public Relations

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 24 098
NIM/NIDN Creators: 44218110107
Uncontrolled Keywords: Karakteristik, Komunikasi Interpersonal, Produktivitas Kinerja, Public Relations
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 158 Applied Psychology/Psikologi Terapan > 158.2 Interpersonal Relations/Hubungan Antar Individu > 158.26 Interpersonal Relations with Works Associates/Hubungan Individu dengan Rekan Kerja
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 26 Apr 2024 03:28
Last Modified: 26 Apr 2024 03:28
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/88213

Actions (login required)

View Item View Item