AKBARI, MUHAMMAD (2023) KEPUASAN PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL YOUTUBE PADA VIDEO PROMOSI PROPERTI DALAM KANAL GARASI FIVEHOMES PADA TAHUN 2023. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (COVER)
01. Cover.pdf Download (447kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf Download (27kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (196kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (461kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (22kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (111kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Garasi Fivehomes is an active YouTube channel that promotes real estate properties through video content and has reached 100,000 subscribers within a span of three years, as part of their digital marketing communications activities. The fundamental theory employed in this research is the Motivation and Satisfaction Theory, which explains that media users play an active role in selecting and using media. The use of YouTube as a platform for watching real estate promotional videos gives rise to the motives and satisfaction experienced by viewers when using YouTube. This research aims to uncover the satisfaction derived and whether the YouTube channel Garasi Fivehomes can provide satisfaction through property promotion videos to its viewers. The research employs a quantitative approach through a survey distributed to 100 respondents who meet the research criteria. The findings indicate that the average index for the Gratification Sought dimension is 4.225, while the average index for the Gratification Obtained dimension is 4.236, where it can be noted as GS<GO. Therefore, it can be concluded that the Garasi Fivehomes YouTube channel has successfully provided satisfaction that exceeds what its viewers sought. Keywords: Digital marketing communications, Garasi Fivehomes, Motivation and satisfaction theory, Real estate properties promotional video, Social media YouTube Garasi Fivehomes adalah sebuah kanal YouTube yang aktif mempromosikan properti dalam bentuk tayangan video dan telah mencapai 100.000 subscribers dalam kurun waktu tiga tahun sebagai bentuk kegiatan digital marketing communications mereka. Teori dasar yang digunakan di dalam penelitian ini adalah Teori Motif dan Kepuasan yang menerangkan bahwa pengguna media memiliki peran aktif dalam memilih dan menggunakan media. Penggunaan YouTube sebagai media untuk menonton video promosi properti memunculkan motif dan kepuasan yang diperoleh penonton ketika menonton video promosi properti. Penelitian ini berusaha untuk mengungkap apa saja kepuasan yang didapat dan apakah kanal YouTube Garasi Fivehomes dapat memberikan kepuasan melalui video promosi properti kepada para penontonnya. Penelitian ini dilaksanakan menggunakan pendekatan kuantitatif melalui survei yang dibagikan kepada 100 responden yang sesuai dengan kriteria penelitian. Penelitian ini menunjukkan hasil bahwa indeks rata-rata dimensi Gratification Sought adalah sebesar 4.225, sedangkan hasil indeks rata-rata dimensi Gratification Obtained adalah sebesar 4.236 di mana dapat dituliskan dalam notasi GS<GO sehingga dapat disimpulkan bahwa kanal YouTube Garasi Fivehomes telah berhasil memberikan kepuasan melebihi yang dicari oleh para penontonnya. Kata Kunci: Komunikasi pemasaran digital, Garasi Fivehomes, Media sosial Youtube, Teori motif dan kepuasan, Video promosi properti
Actions (login required)
View Item |