KEPUASAN PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL YOUTUBE PADA VIDEO PROMOSI PROPERTI DALAM KANAL GARASI FIVEHOMES PADA TAHUN 2023

AKBARI, MUHAMMAD (2023) KEPUASAN PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL YOUTUBE PADA VIDEO PROMOSI PROPERTI DALAM KANAL GARASI FIVEHOMES PADA TAHUN 2023. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (COVER)
01. Cover.pdf

Download (447kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf

Download (27kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02. BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (196kB)
[img] Text (BAB II)
03. BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (199kB)
[img] Text (BAB III)
04. BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (271kB)
[img] Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (461kB)
[img] Text (BAB V)
06. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (22kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (111kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Garasi Fivehomes is an active YouTube channel that promotes real estate properties through video content and has reached 100,000 subscribers within a span of three years, as part of their digital marketing communications activities. The fundamental theory employed in this research is the Motivation and Satisfaction Theory, which explains that media users play an active role in selecting and using media. The use of YouTube as a platform for watching real estate promotional videos gives rise to the motives and satisfaction experienced by viewers when using YouTube. This research aims to uncover the satisfaction derived and whether the YouTube channel Garasi Fivehomes can provide satisfaction through property promotion videos to its viewers. The research employs a quantitative approach through a survey distributed to 100 respondents who meet the research criteria. The findings indicate that the average index for the Gratification Sought dimension is 4.225, while the average index for the Gratification Obtained dimension is 4.236, where it can be noted as GS<GO. Therefore, it can be concluded that the Garasi Fivehomes YouTube channel has successfully provided satisfaction that exceeds what its viewers sought. Keywords: Digital marketing communications, Garasi Fivehomes, Motivation and satisfaction theory, Real estate properties promotional video, Social media YouTube Garasi Fivehomes adalah sebuah kanal YouTube yang aktif mempromosikan properti dalam bentuk tayangan video dan telah mencapai 100.000 subscribers dalam kurun waktu tiga tahun sebagai bentuk kegiatan digital marketing communications mereka. Teori dasar yang digunakan di dalam penelitian ini adalah Teori Motif dan Kepuasan yang menerangkan bahwa pengguna media memiliki peran aktif dalam memilih dan menggunakan media. Penggunaan YouTube sebagai media untuk menonton video promosi properti memunculkan motif dan kepuasan yang diperoleh penonton ketika menonton video promosi properti. Penelitian ini berusaha untuk mengungkap apa saja kepuasan yang didapat dan apakah kanal YouTube Garasi Fivehomes dapat memberikan kepuasan melalui video promosi properti kepada para penontonnya. Penelitian ini dilaksanakan menggunakan pendekatan kuantitatif melalui survei yang dibagikan kepada 100 responden yang sesuai dengan kriteria penelitian. Penelitian ini menunjukkan hasil bahwa indeks rata-rata dimensi Gratification Sought adalah sebesar 4.225, sedangkan hasil indeks rata-rata dimensi Gratification Obtained adalah sebesar 4.236 di mana dapat dituliskan dalam notasi GS<GO sehingga dapat disimpulkan bahwa kanal YouTube Garasi Fivehomes telah berhasil memberikan kepuasan melebihi yang dicari oleh para penontonnya. Kata Kunci: Komunikasi pemasaran digital, Garasi Fivehomes, Media sosial Youtube, Teori motif dan kepuasan, Video promosi properti

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 23 049
Call Number: SK/43/23/035
NIM/NIDN Creators: 44318010019
Uncontrolled Keywords: Komunikasi pemasaran digital, Garasi Fivehomes, Media sosial Youtube, Teori motif dan kepuasan, Video promosi properti
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 26 Oct 2023 03:56
Last Modified: 26 Oct 2023 03:56
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82030

Actions (login required)

View Item View Item