GUNADI, AHMAD KEVIN (2023) ANALISA PEMANFAATAN MEDIA INSTAGRAM SEBAGAI PROMOSI JAHE MERAH CAP CANGKIR MAS (Studi Deskriptif Kualitatif: @cangkirmas.ofc). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (269kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (31kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (269kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (173kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (32kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
Abstract
In the current era of new media, various marketing communication models can be used. One of them is Instagram social media which can be used as promotional media. The purpose of this study is to analyze Instagram social media as a promotional medium for a brand. What are the strategies carried out, as well as obstacles and what solutions can be done to maximize social media Instagram as a media promotion by Jahah merah cap klip mas This study uses the Post-Positiveist Paradigm where researchers are not directly involved in events and require data triangulation to obtain data validity. The research method used is qualitative with the process of collecting data by interviewing sources related to the research. The results of this study indicate that Instagram as a promotional medium is considered effective enough to increase engagement between consumers and brands. Instagram can be a promotional media solution that doesn't require a lot of money for production or monitoring. Instagram is also a media that is liked by many people because it is more interactive and visual. So that Instagram can be a solution for brands to start promotional and branding activities effectively and easily Keywords: Media Promotion, Digital Marketing, Social Media, Instagram Di Era new media saat ini, berbagai model komunikasi pemasaran dapat digunakan. Salah satunya media sosial Instagram yang dapat digunakan sebagai media promosi. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisa media sosial Instagram sebagai media promosi untuk suatu brand. Apa saja strategi yang dilakukan, serta hambatan dan solusi apa yang dapat dilakukan untuk memaksimalkan media sosial Instagram sebagai media promosi oleh Jahe merah cap cangkir mas Penelitian ini menggunakan Paradigma Post-Positivis dimana peneliti tidak terlibat langsung dalam peristiwa dan membutuhkan triangulasi data untuk mendapat keabsahan data. Metode penelitian yang dignakan adalah kualitatif dengan proses pengumpulan data dengan cara wawancara narasumber yang terkait dengan penelitian. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa instagram sebagai media promosi dirasa cukup efektif untuk meningkatkan engagement antara konsumen dan brand. Instagram bisa menjadi salah satu solusi media promosi yang tidak memerlukan banyak biaya untuk melakuan produksi atau monitoring. Instagram juga menjadi media yang sangat disukai oleh banyak orang karena lebih interaktif dan visual. Sehingga Instagram bisa mnjadi solusi bagi para brand untuk memulai kegiatan promosi dan branding secara efektif dan mudah Kata Kunci: Media Promosi, Digital Marketing, Media Sosial, Instagram
Actions (login required)
View Item |