YOGISTA, INDRA (2023) STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN MERCHANDISE SUPORTER SEPAKBOLA PERSIJA JAKARTA APPAREL JUARA DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (522kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (186kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (321kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (306kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (223kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (393kB) |
Abstract
The Jakmania is Persija Jakarta`s suporter base which has 80,000 registered active members. “Apparel Juara” uses this to sell various Persija Jakarta club merchandise, which has the larges fan base in Indonesia. Marketing communications are the means by which companies try to inform, persuade and remind consumers directly or indirectly about the products and brands they sell. The purpose of this study was to determine the marketing comunication activities of “Apparel Juara”. This study uses a qualitative-deskriptive method and a Post-positive paradigm and conducts in-dept interviews with key informants Sales Manager “Apparel Juara” as the person who plans the marketing communication strategy and the Head of Store “Apparel Juara” as the person who carries out the marketing communication strategy and is also one of the consumers who bought products from “Apparel Juara” who became an informant. The result of study show that “Apparel Juara” in an effort to increase sales uses a marketing mix. This is proven by “Apparel Juara” opening a store since the begginning of establishing the company and consistenly promoting on social media. Keyword: Apparel Juara, Persija, merchandise. The Jakmania merupakan basis suporter Persija Jakarta yang mempunyai 80.000 jumlah anggota aktif yang terdaftar. Hal ini dimanfaatkan oleh “Apparel Juara” untuk menjual berbagai merchandise klub Persija Jakarta yang mempunyai basis suporter terbesar di Indonesia. Komunikasi pemasaran adalah sarana dimana perusahaan berusaha menginformasikan, membujuk dan mengingatkan konsumen secara langsung maupun tidak langsung tentang produk dan merek yang mereka jual. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui aktivitas komunikasi pemasaran “Apparel Juara” dalam meningkatkan penjualan. Penelitian ini menggunakan metode Kualitatif Deskriptif dan Paradigma Post-positive serta melakukan wawancara mendalam kepada key informan Sales Manager “Apparel Juara” sebagai orang yang merencanakan strategi komunikasi pemasaran dan Kepala Toko “Apparel Juara” sebagai orang yang menjalankan strategi komunikasi pemasaran dan juga salah satu konsumen orang yang membeli produk dari “Apparel Juara” yang menjadi informan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa “Apparel Juara” dalam upaya meningkatkan penjualan menggunakan bauran pemasaran atau marketing mix, hal tersebut terbukti dengan “Apparel Juara” membuka store sejak awal mendirikan perusahaan dan secara konsisten melakukan promosi di media sosial. Kata kunci: Apparel Juara, Persija, merchandise
Actions (login required)
View Item |