SUPRIYANTO, BOBBI (2023) AKTIVITAS KOMUNIKASI PEMASARAN MUSICOLOID DALAM MEMPROMOSIKAN BAND INDIE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (255kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (24kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (436kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (365kB) |
||
Text (BAB IV)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (68kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (71kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (434kB) |
Abstract
Many indie musicians have difficulty being able to gain numbers of listeners of the music they make, especially in Indonesia. Because indie musicians often uphold their idealistic side. In addition, indie musicians who are just starting their careers have difficulties in implementing the right marketing strategy. Musicoloid does various marketing strategies that can assist indie musicians in distributing their work. Through Musicoloid News as a news portal that publishes the work of indie bands or musicians, as well as publishing press release articles from the indie musicians themself. The purpose of this study was to determine Musicoloid's marketing communication activities for indie bands, through Musicoloid News. The research method used is descriptive method, because the researcher's research will later describe the solution to the problem being researched, by defining or describing the current state of the research object, based on the facts that appear. The results of this study is that Musicoloid has a marketing strategy that is quite right on target, namely towards audiences with similarities in the genres of music that are listened to, including Punk, Metal, to Hardcore, so that the Musicoloid News contains content material that is dominated by those types of music. Punk, Metal and Hardcore. Keyword; news portal, music indie, Musicoloid News, digital marketing, strategy marketing, website marketing Banyak para musisi indie yang memiliki kesulitan untuk dapat memiliki banyak pendengar dengan musik yang mereka buat, terutama di Indonesia. Karena sering kali para musisi indie sangat menjungjung tinggi sisi idealis mereka. Di samping itu, para musisi indie yang masih baru memulai karirnya kesulitan dalam melakukan strategi pemasaran yang tepat. Musicoloid hadir untuk membantu para musisi indie memasarkan karya musik mereka. Musicoloid melakukan berbagai strategi pemasaran yang dapat membantu para musisi indie dalam memasarkan karya mereka. Melalui Musicoloid News sebagai portal berita yang memasarkan karya dari band atau musisi indie, serta menayangkan artikel press release dari para musisi indie tersebut. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui aktivitas komunikasi pemasaran Musicoloid untuk band indie, melalui Musicoloid News. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, karena penelitian peneliti nanti akan menggambarkan pemecahan masalah yang diselidiki, dengan menggambarkan atau melukiskan keadaan objek penelitian pada saat sekarang, berdasarkan faktafakta yang tampak atau sebagaimana adanya. Hasil penelitian ini adalah Musicoloid memiliki strategi pemasaran yang cukup tepat sasaran, yaitu terhadap audience dengan kesamaan dalam jenis musik yang didengarkan, di antaranya adalah Punk, Metal, hingga Hardcore, sehingga di dalam website portal berita Musicoloid News berisi materi konten yang didominasi oleh jenis music Punk, Metal dan Hardcore. Keyword; portal berita, music indie, Musicoloid News, digital marketing, strategi pemasaran, website marketing
Actions (login required)
View Item |