SARTIKA, DAFA DEVIA (2022) RANCANGAN STRATEGI PROMOSI MEDIA INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS DOLORDONUTSS DI MEDIA SOSIAL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover .pdf Download (8MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. Abstrak & Abstract.pdf Download (98kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03.BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (279kB) |
||
Text (BAB II)
04. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (276kB) |
||
Text (BAB III)
05. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (305kB) |
||
Text (BAB IV)
06. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (248kB) |
||
Text (BAB V)
07.BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB VI)
08.BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (163kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09.DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (93kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10.LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (429kB) |
Abstract
UMKM are described as business ventures run by individuals, households, or small business entities that are given the opportunity to get and create jobs as business owners, providing opportunities for people who want to earn extra money but cannot leave their daily activities, such as micro-enterprises. and small community-based businesses such as handicraft and culinary businesses among students and housewives. In the situation during the Covid 19 pandemic era, it indirectly had an impact and triggered a negative market reaction to the UMKM business. Thus reducing and inhibiting the growth of the UMKM market in Indonesia. But on the other hand, in pandemic era business people get convenience through social media and existing e-commerce platforms. UMKM businessmen are starting to change business fields to start actively using social media for the sake of selling and buying products. And Instagram is 3 of platforms and can make it easy for business people to market and promote their products. In this case conveying information on a dolordonuts product managed by housewives who still use word of mouth and need a promotional marketing strategy on Instagram to increase brand awareness in the ability of buyers to recognize that brand is a member of the product category, to instill the brand in the minds of consumers. UMKMcan use a brand activation strategy by doing social media activation photo or video trends, giveaways, and promotion activities to introduce products and help keep sales stable. Key Words: Social Media Instagram, Brand Awareness. UMKM digambarkan sebagai usaha bisnis yang dijalankan individu, rumah tangga, atau badan usaha ukuran kecil yang diberikan kesempatan untuk mendapatkan dan menciptakan lapangan kerja sebagai pemilik usaha, memberikan peluang bagi orang yang ingin mendapat uang tambahan tetapi tidak bisa meninggalkan kegiatan dan aktivitas hariannya misalnya usaha mikro dan kecil berbasis komunitas seperti usaha kerajinan tangan dan kuliner di kalangan mahasiswa dan ibu rumah tangga. Di dalam situasi pada era pandemi Covid 19 secara tidak langsung memiliki dampak dan memicu reaksi negatif pasar pada bisnis UMKM. Sehingga menurunkan dan menghambat pertumbuhan pasar UMKM di negara Indonesia. Namun disisi lain dengan adanya Pandemic para pembisnis mendapatkan kemudahan melalui media sosial dan platform e-commerce yang sudah ada. Para pembisnis UMKM mulai berganti bidang usaha hingga mulai aktif menggunakan sosial media demi berputarnya jual beli produk. Dan Instagram merupakan 3 dari platforms sosial media yang paling banyak digunakan dan dapat memberi kemudahan bagi para pelaku bisnis untuk memasarkan serta mempromosikan produknya. Dalam hal ini menyampaikan informasi sebuah produk dolordonutss yang dikelola oleh ibu rumah tangga yang masih menggunakan komunikasi word of mouth dan membutuhkan strategi pemasaran promosi di Instagram untuk meningkatkan brand awareness dalam kemampuan pembeli untuk mengenali bahwa brand merupakan anggota dari kategori produk, untuk menanamkan merek dibenak konsumen, UMKM dapat menggunakan strategi brand activation dengan melakukan social media activation seperti membuat konten foto atau video yang sedang tren, giveaway, dan kegiatan promosi untuk memperkenalkan produk serta membantu penjualan agar tetap stabil. Kata Kunci: Social Media Instagram, Brand Awareness
Actions (login required)
View Item |