APRILIA, FITRI (2020) STRATEGI KOMUNIKASI ACCOUNT EXECUTIVE PT.DOXADIGITAL INDONESIA DALAM MENDAPATKAN KLIEN PADA PERIODE 2019. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (568kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (314kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (253kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (883kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (240kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Doxadigital Indonesia, which is one of the full service agencies in the field of digital marketing, has handled promotional activities for major brands in Indonesia and experienced an increase in cooperation with new brands by 6% in 2019. The purpose of this study was to determine the communication strategy of PT. Doxadigital Indonesia in getting new clients in the 2019 period This research refers to the theory of the Account Executive work process by Pujianto (2002) and factors in formulating a communication strategy by Arifin (1984). The type of research used is a case study with a qualitative approach. Data collection techniques using in-depth interviews and data validity checking techniques using triangulation methods. The results showed that in getting new clients, the Account Executive divides several activities into three stages, namely before meeting with clients, when meeting with clients and after handling client projects. The direction of the communication strategy that is carried out by AE is persuasive and educative, and AE's main activity in carrying out the direction of the communication strategy is when AE holds meetings with clients. After the project with the client is complete, AE will maintain a good relationship with the client. All processes carried out by AE have communication activities that have been prepared for AE to have a positive effect on the continuity of client and agency cooperation. Keywords: communication strategy, Account Executive, digital agency, advertising agency. Doxadigital Indonesia yang merupakan salah satu full service agency dalam bidang digital marketing yang telah menangani aktivitas promosi brandbrand besar di Indonesia dan mengalami peningkatan kerjasama dengan brand baru sebesar 6% pada tahun 2019. tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi komunikasi Account Executive PT. Doxadigital Indonesia dalam mendapatkan klien baru pada periode tahun 2019. Penelitian ini mengacu pada teori tentang proses kerja Account Executive oleh Pujianto (2002) dan faktor dalam merumuskan strategi komunikasi oleh Arifin (1984). Tipe penelitian yang digunakan adalah studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara mendalam serta teknik pemeriksaan keabsahan data mengguakan triangulasi metode. Hasil penelitian menyatakan bahwa dalam mendapatkan klien baru, Account Executive membagi beberapa kegiatan dalam tiga tahap yaitu sebelum bertemu dengan klien, saat bertemu dengan klien dan setelah menangani project klien. Arah strategi komunikasi yang dilakukan AE ialah persuasif dan edukatif, dan aktivitas utama AE dalam menjalankan arah strategi komunikasi ialah pada saat AE melakukan meeting dengan klien. Setelah project dengan klien selesai, AE akan tetap memelihara hubungan baik dengan klien. Segala proses yang dilakukan AE memiliki aktivitas komunikasi yang sudah dipersiapkan untuk AE agar memiliki efek yang positif bagi kelangsungan kerjasama klien dan agency. Kata kunci: strategi komunikasi, Account Executive, digital agency, biro iklan
Actions (login required)
View Item |