STRATEGI KOMUNIKASI ACCOUNT EXECUTIVE PT.DOXADIGITAL INDONESIA DALAM MENDAPATKAN KLIEN PADA PERIODE 2019

APRILIA, FITRI (2020) STRATEGI KOMUNIKASI ACCOUNT EXECUTIVE PT.DOXADIGITAL INDONESIA DALAM MENDAPATKAN KLIEN PADA PERIODE 2019. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (568kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (314kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (335kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (253kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (883kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (240kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (238kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Doxadigital Indonesia, which is one of the full service agencies in the field of digital marketing, has handled promotional activities for major brands in Indonesia and experienced an increase in cooperation with new brands by 6% in 2019. The purpose of this study was to determine the communication strategy of PT. Doxadigital Indonesia in getting new clients in the 2019 period This research refers to the theory of the Account Executive work process by Pujianto (2002) and factors in formulating a communication strategy by Arifin (1984). The type of research used is a case study with a qualitative approach. Data collection techniques using in-depth interviews and data validity checking techniques using triangulation methods. The results showed that in getting new clients, the Account Executive divides several activities into three stages, namely before meeting with clients, when meeting with clients and after handling client projects. The direction of the communication strategy that is carried out by AE is persuasive and educative, and AE's main activity in carrying out the direction of the communication strategy is when AE holds meetings with clients. After the project with the client is complete, AE will maintain a good relationship with the client. All processes carried out by AE have communication activities that have been prepared for AE to have a positive effect on the continuity of client and agency cooperation. Keywords: communication strategy, Account Executive, digital agency, advertising agency. Doxadigital Indonesia yang merupakan salah satu full service agency dalam bidang digital marketing yang telah menangani aktivitas promosi brandbrand besar di Indonesia dan mengalami peningkatan kerjasama dengan brand baru sebesar 6% pada tahun 2019. tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi komunikasi Account Executive PT. Doxadigital Indonesia dalam mendapatkan klien baru pada periode tahun 2019. Penelitian ini mengacu pada teori tentang proses kerja Account Executive oleh Pujianto (2002) dan faktor dalam merumuskan strategi komunikasi oleh Arifin (1984). Tipe penelitian yang digunakan adalah studi kasus dengan pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara mendalam serta teknik pemeriksaan keabsahan data mengguakan triangulasi metode. Hasil penelitian menyatakan bahwa dalam mendapatkan klien baru, Account Executive membagi beberapa kegiatan dalam tiga tahap yaitu sebelum bertemu dengan klien, saat bertemu dengan klien dan setelah menangani project klien. Arah strategi komunikasi yang dilakukan AE ialah persuasif dan edukatif, dan aktivitas utama AE dalam menjalankan arah strategi komunikasi ialah pada saat AE melakukan meeting dengan klien. Setelah project dengan klien selesai, AE akan tetap memelihara hubungan baik dengan klien. Segala proses yang dilakukan AE memiliki aktivitas komunikasi yang sudah dipersiapkan untuk AE agar memiliki efek yang positif bagi kelangsungan kerjasama klien dan agency. Kata kunci: strategi komunikasi, Account Executive, digital agency, biro iklan

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 20 102
Call Number: SK/43/21/012
NIM/NIDN Creators: 44316010059
Uncontrolled Keywords: strategi komunikasi, Account Executive, digital agency, biro iklan
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi)
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 794 Indoor Games of Skill/Permainan Ketangkasan dalam Ruangan > 794.1 Chess/Catur > 794.12 Strategy and Tactics/Strategi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: Putra Arsy Anugrah
Date Deposited: 24 Jan 2023 03:08
Last Modified: 02 May 2023 07:12
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/51254

Actions (login required)

View Item View Item