PERANCANGAN VISUAL BRANDING ES KELAPA OMEN

HUDA, KHALID ZIKRUL (2025) PERANCANGAN VISUAL BRANDING ES KELAPA OMEN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (349kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (119kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (204kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (136kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (243kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (186kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (61kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (532kB)

Abstract

"Es Kelapa Omen" is a healthy beverage business that has been operating since 1996 in Tangerang. The products offered include young coconut ice and Kopyor, prepared traditionally without preservatives. However, due to the lack of promotion since its inception, the brand is not well-known among the people of Tangerang, even though Es Kelapa Omen has the potential for growth and success. Therefore, to reach target consumers and establish the brand and products in their minds, an effective, communicative, and efficient visual branding design is needed to convey the message to the target audience. With this design, it is hoped that the business can establish its presence amidst the competition as a refreshing and healthy drink. Keywords : Branding, Visual Branding, Identitas Visual “Es kelapa Omen” merupakan salah satu usaha minuman sehat yang sudah berdiri dari tahun 1996 di kota Tangerang. Produk yang ditawarkan berupa Es kelapa Muda, dan Kopyor yang diolah secara Tradisional tanpa bahan pengawet. Namun, karena tidak ada promosi yang dilakukan sejak awal menyebabkan namanya kurang dikenal oleh masyarakat Tangerang, padahal Es Kelapa Omen memiliki peluang untuk berkembang dan sukses. Oleh karena itu, untuk menjangkau sasaran konsumen dan mengenalkan merek dan produk di benak konsumen dibutuhkan sebuah perancangan Visual Branding yang efektif, komunikatif, dan efisien untuk menyampaikan pesan kepada sasaran konsumen. Dengan adanya perancangan ini diharapkan dapat menunjukkan eksistensinya di tengah persaingan bisnis sebagai minuman yang segar dan juga menyehatkan. Kata kunci : Branding, Visual Branding, Identitas Visual

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 25 001
NIM/NIDN Creators: 42318010045
Uncontrolled Keywords: Branding, Visual Branding, Identitas Visual
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 09 Jan 2025 04:53
Last Modified: 09 Jan 2025 04:53
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/93472

Actions (login required)

View Item View Item