SUGIAR, DADAN (2024) IMPLEMENTASI MARKETING PUBLIC RELATIONS DALAM UPAYA MEMPERTAHANKAN BRAND IMAGE (Studi Kasus Pada Online Shop 102BESNEAKERS Periode 2023). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (895kB) | Preview |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Restricted to Registered users only Download (87kB) |
||
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (327kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (336kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (885kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (79kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (407kB) |
Abstract
The increasing presence of stores that sell online on various online buying and selling platforms makes the competition tighter both in terms of price, service and quality of the products offered so that it is necessary to carry out a marketing strategy in marketing the products sold, as well as 102besneakers who must carry out a strategy in this case related to Marketing public relations (MPR). The purpose of this study is to identify and analyze the implementation of the Pull, Push and Pass strategy carried out by 102besneakers in an effort to maintain the Brand Image. The approach taken is qualitative with a case study method and a constructivistic paradigm. The source of information was obtained from informants determined by purposive sampling, consisting of 6 informants with 1 key informant and 5 supporting informants. Data collection techniques use interviews and observations as well as data analysis techniques starting from the stages of collection, reduction, presentation and drawing conclusions or data verification. The conclusion of this study is that the focus of the implementation of Marketing public relations (MPR) from 102besneakers is more focused on the Push and Pass strategy where the Push strategy is carried out by establishing a good relationship with suppliers to ensure the availability of selling goods, mainly shoes that prioritize high quality and product originality, and the Pass strategy establishes a good relationship with buyers through responsive and prioritized service customer satisfaction with the aim of getting positive feedback through ratings and reviews to maintain a Brand Image that can foster trust for future buyers. Semakin banyak hadirnya toko yang berjualan online diberbagai platform jual beli online menjadikan persaingan lebih ketat baik dalam segi harga, pelayanan hingga kualitas produk yang ditawarkan sehingga perlu melakukan strategi marketing dalam memasarkan produk yang dijual, begitupun 102besneakers yang harus melakukan strategi dalam hal ini terkait dengan Marketing Public Relations (MPR). Tujuan penelitian ini untuk mengidentifikasi dan menganalisis implentasi strategi Pull, Push dan Pass yang dilakukan 102besneakers dalam upaya mempertahankan Brand Image. Pendekatan yang dilakukan adalah kualitatif dengan metode studi kasus dan paradigma konstruktivistik. Sumber informasi diperoleh dari informan yang ditentukan dengan purposive sampling, terdiri dari 6 orang informan dengan 1 key informan dan 5 informan pendukung. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara dan observasi serta teknik analisis data mulai dari tahap pengumpulan, reduksi, penyajian dan mengambil kesimpulan atau verifikasi data. Kesimpulan dari penelitian ini adalah fokus implementasi Marketing Public Relations (MPR) dari 102besneakers adalah lebih berfokus kepada strategi Push dan Pass dimana strategi Push yang dilakukan adalah dengan menjalin hubungaan baik dengan pemasok untuk memastikan tersedianya ketersediaan barang jual yang utamanya adalah sepatu yang mengutamakan kualitas tinggi serta originalitas produk dan strategi Pass menjalin hubungan baik dengan pembeli melalui pelayanan yang responsive dan mengutamakan kepuasan pelanggan dengan tujuan agar mendapatkan feedback positif melalui rating dan ulasan guna mempertahankan Brand Image yang dapat menumbuhkan kepercayaan bagi calon pembeli selanjutnya.
Actions (login required)
View Item |