ANNISA, EVA WANI (2024) PENDAMPINGAN DAN PEMBUATAN KONTEN KREATIF "UMKM CHICKEN PIPPOP'S " DI INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (519kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (321kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (405kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (545kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (494kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB VI)
07 BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (78kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (604kB) |
Abstract
ABSTRACT The type of business that is included in the MSME category is a culinary business. Chicken Pippop's is a processed chicken culinary business founded by Mrs. Palupi since 2017 and currently has 6 outlets. In the context of social media, content is the main thing so that the products and services displayed can attract the attention of consumers and reach a wide audience. The problem experienced by Chicken Pippop's MSMEs is that content creation is less done by partners because of the lack of ability to compile creative content ideas and the creation of them that is still modest. The thing done in this assistance is to increase brand awareness through creative content. The implementation technique focuses on creating creative content, design concepts and strengthening brand identity by determining the colors and design elements that are the characterize of chicken Pipopp's. The content creation process utilizes the canva design application. The implementation procedures used in this assistance are observation, interview, discussion, consultation and practice. From the results of the content creation activities, there are several successes to increase awareness, namely, on promo content, interactive content where the content gets good Insight, therefore, the existence of creative and innovative content can help to increase Chicken Pippop's brand awareness. ABSTRAK Jenis usaha yang termasuk dalam kategori UMKM yaitu usaha kuline. Chicken Pippop’s merupakan usaha kuliner olahan ayam yang didirikan oleh ibu Palupi sejak tahun 2017 dan hingga saat ini telah memiliki 6 outlet. Dalam konteks media sosial, konten menjadi hal utama agar produk dan jasa yang ditampilkan bisa menarik perhatian para konsumen dan menjangkau khalayak luas. Permasalahan yang dialami oleh UMKM Chicken Pippop’s yaitu pembuatan konten kurang dilakukan oleh mitra karena kurangnya kemampuan dalam menyusun ide konten kreatif serta pembuatannya yang masih seadanya. Hal yang dilakukan dalam pendampingan ini yaitu meningkatkan brand awareness melalui konten kreatif. Teknik pelaksanaan berfokus pada pembuatan konten kreatif, konsep desain dan memperkuat brand identity dengan menentukan warna dan elemen desain yang menjadi ciri khas chicken Pipopp’s. Proses pembuatan konten memanfaatkan aplikasi desain canva. Tata cara pelaksanaan yang dipakai pada pendampingan ini yaitu observasi, wawancara, diskusi, konsultasi dan praktek. Dari hasil dari kegiatan pembuatan konten terdapat beberapa keberhasilan untuk meningkatkan awareness yaitu, pada konten promo, interaktif konten yang dimana konten tersebut mendapatkan Insight yang bagus, oleh karena itu, dengan adanya konten yang kreatif dan Inovatif dapat membantu untuk meningkatkan brand awareness Chicken Pippop’s.
Actions (login required)
View Item |