PENGELOLAAN KONTEN DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SLEEP & CO (@sleepandco.id) GUNA MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

SALSABILLAH, ATTAYA (2024) PENGELOLAAN KONTEN DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SLEEP & CO (@sleepandco.id) GUNA MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (456kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (116kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (289kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (248kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (141kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (151kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (117kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (384kB)

Abstract

The purpose of this study is to determine the social media management of Sleep & Co to increase brand awareness This reserach used descriptive qualitative approach in the form of interview techniques, observations and documentation. It operates within the paradigm of post-positivism. By elaborating on the theory of new media and Regina Luttrell's The Circular Model of SOME, this research will conduct an in-depth analysis of Sleep & Co's social media management practices. The results of the research show that Sleep & Co categorizes its content into three types: promotional content, product content, and health-related content. In the sharing stage, Sleep & Co uses Instagram as the primary platform to provide detailed information about products, discount promotions, and health-related information to expand product knowledge and build a strong relationship with the audience. In the optimization stage, content management is done by scheduling posts and making design changes. In the management stage, content management is performed by monitoring account and content performance to evaluate and enhance the effectiveness of social media marketing strategies. In the engagement stage, Sleep & Co collaborates with influencers and holds giveaways to build good relationships with followers and gain exposure for the produced content. Keywords: social media management, content, Instagram, new media The Circular Model of SOME Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengelolaan media sosial dari Sleep & Co guna meningkatkan brand awareness. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif dengan teknik wawancara, observasi, dan dokumentasi. Penelitian ini menggunakan paradigma postpositivisme. Dengan mengelaborasi teori media baru dan konsep The Circular Model of SOME dari Regina Luttrell, penelitian ini akan melakukan analisis mendalam terhadap bagaimana pengelolaan media sosial yang dilakukan oleh Sleep & Co. Hasil dari penelitian ini adalah Sleep & Co mengkategorikan kontennya menjadi 3, yakni konten promosi, konten produk, dan konten terkait kesehatan. Pada tahap share, Sleep & Co menggunakan Instagram sebagai platform utama untuk memberikan informasi detail tentang produk, promo diskon, serta informasi kesehatan untuk memperluas pengetahuan tentang produk dan membangun hubungan yang kuat dengan audiens. Dalam tahap optimize, pengelolaan konten dilakukan dengan cara membuat jadwal postingan (scheduling) serta melakukan perubahan desain. Pada tahap manage dilakukan dengan monitoring terhadap akun dan kinerja konten sebagai evaluasi dalam meningkatkan keefektivitasan pada strategi pemasaran di media sosial. Pada tahap engage dilakukan dengan melakukan kolaborasi dengan influencer, serta mengadakan giveaway untuk menjalin hubungan baik dengan pengikut dan mendapatkan eksposur pada konten yang dihasilkan. Kata Kunci: pengelolaan media sosial, konten, Instagram, new media The Circular Model of SOME.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/KD. 24 005
NIM/NIDN Creators: 44520010043
Uncontrolled Keywords: pengelolaan media sosial, konten, Instagram, new media The Circular Model of SOME
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.7 General Bibliographies of Works Having Specific Kinds of Content/Bibliografi Umum Pekerjaan yang Memiliki Jenis Konten Tertentu
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 29 Apr 2024 04:29
Last Modified: 29 Apr 2024 04:29
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/88304

Actions (login required)

View Item View Item