SAID, GHINA NADIRA (2021) PERANCANGAN KAMPANYE SOSIAL KEKERASAN BERBASIS GENDER ONLINE “LAWAN KBGO”. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER..pdf Download (676kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (372kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (823kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (788kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (439kB) |
Abstract
Online Gender Based Violence (KBGO) is an act of violence with the intention to harass the victim based on gender or online sexual harassment. Perpetrators usually use online media, namely social media for hate speech, abuse, identity theft, threaten victims by using photos or videos, then intimidate victims to follow their wishes. So far, women are still victims who are very vulnerable to KBGO, but it is possible for men to experience the same thing. Therefore, it is necessary to have a social campaign whose purpose is to provide education to both men and women. In this case, the author designed a social campaign "Fight KBGO" to provide education through social media Instagram as the main media and other supporting media. The design of this campaign is made with visuals that attract the interest of the audience. Keywords: Social Campaign, KBGO, Social Media, Instagram Kekerasan Berbasis Gender Online (KBGO) adalah tindakan kekerasan dengan niat untuk melecehkan korban berdasarkan gender atau pelecehan seksual secara online. Pelaku biasanya menggunakan media online yaitu media sosial untuk ujaran kebencian, penyalahgunaan, pencurian identitas, mengancam korban dengan menggunakan foto atau video, Lalu mengintimidasi korban demi mengikuti kemauannya. Sejauh ini perempuan masih menjadi korban yang sangat rentan terkena KBGO, tapi tidak menutup kemungkinan laki-laki juga mengalami hal serupa. Oleh sebab itu perlu adanya suatu kampanye sosial yang tujuannya untuk memberikan edukasi kepada kedua belah pihak yaitu laki-laki dan perempuan. Dalam hal tersebut penulis merancang kampanye sosial “Lawan KBGO” untuk memberikan edukasi melalui media sosial instagram sebagai media utamanya serta media pendukung lainnya. Perancangan kampanye ini dibuat dengan visual yang menarik minat para audiens. Kata Kunci: Kampanye Sosial, KBGO, Media Sosial, Instagram
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 42317010008 |
Additional Information: | BAB V TIDAK DI PUBLIKASIKAN |
Uncontrolled Keywords: | Kampanye Sosial, KBGO, Media Sosial, Instagram |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi) 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 324 Political Process/Proses Politik > 324.5 Campaigns for Nominations/Kampanye |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 26 Jun 2023 02:11 |
Last Modified: | 25 Nov 2023 06:06 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78467 |
Actions (login required)
View Item |