PERANCANGAN ULANG VISUAL IDENTITY PADA COFFEE SHOP “TIME AFTER TIME”

SETIAWAN, JOVI ANDRA (2021) PERANCANGAN ULANG VISUAL IDENTITY PADA COFFEE SHOP “TIME AFTER TIME”. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
Cover.pdf

Download (93kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
Abstrak.pdf

Download (71kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
Lembar Pernyataan.pdf

Download (101kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
Lembar Pengesahan.pdf

Download (64kB) | Preview
[img]
Preview
Text (KATA PENGANTAR)
Kata Pengantar.pdf

Download (77kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR ISI)
Daftar isi.pdf

Download (223kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
Bab.1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (120kB)
[img] Text (BAB II)
Bab.2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (501kB)
[img] Text (BAB III)
Bab.3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (475kB)
[img] Text (BAB IV)
Bab.4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (969kB)
[img] Text (BAB V)
Bab.5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (505kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (59kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (345kB)

Abstract

In the current era, developments in the culinary field are increasing rapidly, so that many Small and Medium Enterprises (SMEs) compete to make food or beverage businesses, especially cafes or coffee shops which are also in great demand in this current era. Moreover, Indonesia is also one of the 10 largest coffee-producing countries in the world in 2019 – 2020. Therefore, this provides business space, especially for people who understand coffee and are keen to see the business opportunities that exist. There are many cafes or coffee shops in Indonesia, both big and small. One of these small cafes or coffee shops can be found on Jl Joglo Raya. However, business opportunities like that are not enough to boost sales value, other aspects are needed to increase sales value. Brand Identity is one of the important aspects required by a brand. The purpose of making this Brand Identity is to build awareness, and communicate the uniqueness and product quality of the Time After Time brand by creating a logo, name, tagline, and supporting media needed to help increase sales value. The manufacturing process includes interviews, direct observation, literature and similar design references and then comes to the design test process. The results of the design test obtained are positive suggestions, as well as constructive criticism and suggestions. From this design process, it is enough to present the brand. Key Word : Brand, Visual Identity, Coffee Di era sekarang perkembangan dibidang kuliner meningkat pesat, sehingga banyak pelaku Usaha Kecil Menengah (UKM) bersaing untuk membuat usaha makanan atau minuman terutama, Cafee atau Coffee Shop yang juga sangat diminati pada era sekarang ini. Apalagi Indonesia juga merupajan salah satu negara dari 10 negara penghasil kopi terbesar di dunia pada tahun 2019 – 2020. Oleh karena itu hal ini memberikan ruang bisnis khususnya untuk orang yang paham tentang kopi dan jelih melihat peluang bisnis yang ada. Berbagai Cafee atau Coffee shop sudah banyak dijumpai di Indonesia, baik yang berskala besar maupun kecil. Usaha Cafee atau Coffee shop kecil ini dapat ditemukan satu diantaranya di Jl Joglo Raya. Namun hal peluang bisnis seperti itu tidak lah cukup untuk mendongkrak nilai penjualan, diperlukan aspek lainnya untuk meningkatkan nilai penjualan. Brand Identity merupakan salah satu aspek penting yang diperlukan oleh sebuah brand. Tujuanannya pembuatan Brand Identity ini adalah untuk membangun kesadaran, dan mengkomunikasikan keunikkan dan kualitas produk dari brand Time After Time dengan pembuatan sebuah logo, nama, tagline dan media pendukung yang dibutuhkan untuk membantu meningkatkan nilai penjualan. Dalam proses pembuatannya meliputi wawancara, observasi langsung, tinjauan pustaka dan referensi desain sejenis lalu sampai ke proses uji desain. Hasil dari uji desain yang didapatkan merupakan saran positif, dan juga kritik dan saran yang membangun. Dari proses perancangan ini sudah cukup mempresentasikan brand. Kata Kunci : Brand, Visual Identity, Coffee

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 42317010007
Uncontrolled Keywords: Brand, Visual Identity, Coffee
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 26 Jun 2023 01:59
Last Modified: 26 Jun 2023 01:59
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78464

Actions (login required)

View Item View Item