RIZKIAH, SYIFA FAZRIATI (2022) HUBUNGAN KEPERCAYAAN DIRI DENGAN INTENSITAS PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM PADA DEWASA AWAL. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (436kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (319kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (457kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (446kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (455kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (480kB) |
Abstract
Self-confidence affects interpersonal communication, which means that self-confidence also affects the way a person communicates with social media, especially Instagram. This study aims to determine the relationship between selfconfidence and the intensity of Instagram social media use in early adulthood. The sample used in this study was 163 respondents, both men and women aged 18-24 years. Sampling in this study using accidental sampling technique. In collecting data, researchers used dual measuring tools, namely the selfconfidence scale (32 items) and the social media use scale (25 items). The analysis technique for testing the hypothesis uses the Spearman correlation technique. The results show that there is a significant relationship between selfconfidence and the intensity of using Instagram social media in early adulthood with a value of r = -0.570; p = 0.000. Keywords: Self Confident, Social Media, Instagram Kepercayaan diri mempengaruhi komunikasi interpersonal yang artinya kepercayaan diri juga mempengaruhi cara seseorang dalam berkomunikasi dengan media sosial khususnya Instagram. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan kepercayaan diri dengan intensitas penggunaan media sosial Instagram pada dewasa awal. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini sebanyak 163 responden baik laki-laki maupun perempuan yang berusia 18-24 tahun. Pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik accidental sampling. Dalam pengambilan data, peneliti menggunakan dual alat ukur yaitu, skala kepercayaan diri (32 item) dan skala penggunaan media sosial (25 item). Teknik analisa untuk menguji hipotesa menggunakan teknik korelasi Spearman. Hasil menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara kepercayaan diri dengan intensitas penggunaan media sosial Instagram pada dewasa awal dengan nilai r = -0.570; p = 0,000 Kata Kunci: Kepercayaan Diri, Sosial Media, Instagram
Actions (login required)
View Item |