HANIF, AKMAL (2022) AKTIVITAS KOMUNIKASI PT. AGUNG RAHARDJA MANUNGGAL YUDHA DALAM MEMPERTAHANKAN LOYALITAS PELANGGAN PADA SAAT PANDEMI COVID- 19. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (252kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (27kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (101kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (201kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (349kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (109kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (326kB) |
Abstract
PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha is a security service providercompany that offers a complete form of security services and provides security solutions designed to meet the needs of its customers. Theories supporting this research are Communication Activity, Communication, Customer Relationship Management, Public Relations, and Customer Loyalty. The purpose of this research is to describe the Communication Activities of PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha in maintaining customer loyalty. This research is a descriptive research with a qualitative approach. The paradigm used is the normative paradigm. The research subjects are managers and general managers of PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha. Where researchers interviewed corporate clients as service users of PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha. Based on the results of this study, communication activities carried out by managers are by approaching their clients and creating personal blogs as a medium of information about their company. And with the communication made bythe company, it helps clients during the pandemic and can maintain their loyalty. Keywords: Communication activities, public relations, Customer RelationshipManagement, loyalty PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha merupakan salah satu perusahaan penyedia jasa keamanan dengan menawarkan bentuk jasa keamanan yang lengkap serta menyediakan solusi keamanan yang dirancang dalam memenuhi kebutuhan pelanggannya. Teori pendukung penelitian ini yaitu Aktivitas Komunikasi, Komunikasi, Customer Relationship Management, Public Relations, dan Loyalitas Pelanggan. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan Aktivitas Komunikasi PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha dalam mempertahankan loyalitas pelanggan. Penelitian ini merupakan sebuah penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Paradigma yang digunakan adalah paradigma normative. Subjek penelitiannya yaitu manager dan General Manager PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha. Dimana peneliti mewawancarai client perusahaan sebagai pemakai jasa PT. Agung Rahardja Manunggal Yudha. Berdasarkan hasil penelitian ini, Aktivitas Komunikasi yang dilakukan oleh manager adalah dengan melakukan pendekatan terhadap client mereka dan membuat blog pribadi sebagai media informasi tentang perusahaan mereka. Dan dengan komunikasi yang dilakukan oleh perusahaan membuat client menjadi terbantu pada masa pandemi serta dapat mempertahankan loyalitas mereka. Kata Kunci: Aktivitas komunikasi, public relations, Customer Relationship Management, loyalitas
Actions (login required)
View Item |