PENDAMPINGAN DIGITAL DIRECT MARKETING STRATEGI PADA DAYANG HIJAU RESTO DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS

NINGRUM, AS SYIFA DESTRIA (2022) PENDAMPINGAN DIGITAL DIRECT MARKETING STRATEGI PADA DAYANG HIJAU RESTO DALAM MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (372kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
10 Abstrak.pdf

Download (24kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (128kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (6MB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (427kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (865kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Micro, small, medium enterprises or commonly known as MSMEs are business activities that have a massive function and role for the economy of a country, especially in Indonesia. MSMEs are run by individuals, households, and small business entities which makes MSMEs often have many obstacles, especially in terms of marketing and lack of awareness from the wider community. Dayang Hijau Resto was chosen to be the object of research on the basis that this restaurant serves food that maintains the taste of Indonesia and has a uniqueness in its dishes but is still unknown to the wider community. To be able to solve the problems raised, researchers use the digital direct marketing method because the cause of the unfamiliarity of Dayang Hijau Resto by the wider community is the lack of strategy and understanding in using social media as a promotional media. Adjusting the capabilities of Dayang Hijau Resto's human resources, Instagram became a digital media chosen as a marketing medium. In addition, the selection of the use of this media is also based on researchers' references to the magnitude of the impact of promotions carried out on Instagram media By assisting researchers as strategic planners, dayang Hijau Resto's brand awareness has undergone significant changes. This change can be observed in the variety of interactive content presented and the increase in brand awareness which can be seen from the results of the Engagement Rate of Dayang Hijau Resto of 20.19%. Keywords: digital media, brand awareness, strategic planner, MSMEs Usaha mikro, kecil, menengah atau yang biasa dikenal dengan istilah UMKM merupakan kegiatan usaha yang memiliki fungsi serta peran yang masif bagi perekonomian sebuah negara, khususnya di Indonesia. UMKM dijalankan oleh perseorangan, rumah tangga, maupun badan usaha kecil yang menjadikan UMKM sering kali memiliki banyak kendala khususnya dalam segi marketing dan kurangnya awareness dari masyarakat luas. Dayang Hijau Resto dipilih menjadi objek penelitian dengan dasar bahwa restoran ini menyajikan makanan yang mempertahankan cita rasa Indonesia dan memiliki keunikan pada hidangannya namun masih belum dikenal pada masyarakat luas. Untuk dapat menyelesaikan permasalahan yang diangkat, peneliti menggunakan metode digital direct marketing karena penyebab belum dikenalnya Dayang Hijau Resto oleh masyarakat luas adalah kurangnya strategi dan pemahaman dalam menggunakan media sosial sebagai media promosi. Menyesuaikan kemampuan dari sumber daya manusia Dayang Hijau Resto, Instagram menjadi media digital yang dipilih sebagai media pemasaran. Selain itu pemilihan penggunaan media ini juga didasarkan pada referensi peneliti terhadap besarnya dampak promosi yang dilakukan pada media Instagram. Dengan melakukan pendampingan peneliti sebagai strategic planner, brand awareness Dayang Hijau Resto mengalami perubahan yang signifikan. Perubahan tersebut dapat diamati pada variasi konten interaktif yang disajikan serta naiknya brand awareness yang dapat dilihat dari hasil engagement rate Dayang Hijau Resto sebesar 20.19%. Kata kunci : media digital, brand awareness, strategic planner, UMKM

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 22 079
NIM/NIDN Creators: 44318010045
Uncontrolled Keywords: media digital, brand awareness, strategic planner, UMKM
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.8 Marketing, Management of Distribution/Marketing, Manajemen Distribusi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 794 Indoor Games of Skill/Permainan Ketangkasan dalam Ruangan > 794.1 Chess/Catur > 794.12 Strategy and Tactics/Strategi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 06 Dec 2022 06:14
Last Modified: 06 Dec 2022 06:14
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/72218

Actions (login required)

View Item View Item