SAPUTRA, RIFALDY (2022) PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, DAN IKLAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SEPEDA MOTOR METIK HONDA BEAT (Studi Kasus Masyarakat Teluk Gong, Jakarta Utara). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (379kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (111kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (218kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (194kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (487kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (170kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (624kB) |
Abstract
This study aims to determine the effect of product quality, price and advertising on purchasing decisions of Honda Beat metik motorcycles in Teluk Gong community, North Jakarta. This research is a quantitative type that uses primary data. Using the population of the Teluk Gong Community, North Jakarta. The sample used in this study were 96 respondents. The sampling method was carried out by the Non-probability sampling method. This study uses incidental techniques to analyze product quality, price and advertising on purchasing decisions. The data analysis method in this study uses the SPSS (statistical product and service solution) application. In this study the results obtained from product quality, price and advertising have positive and significant results. Keywords: Quality, Product, Price, Purchase Decision, Promotion, Advertising. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh kualitas produk, harga dan iklan terhadap keputusan pembelian sepeda motor metik Honda Beat pada masyarakat Teluk gong, Jakarta Utara. Penelitian ini merupakan jenis kuantitatif yang menggunakan data primer. Menggunakan populasi Masyarakat Teluk gong, Jakarta Utara. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah 96 responden. Metode pengambilan sampel dilakukan dengan metode Non-probability sampling. Penelitian ini menggunakan teknik insidental untuk menganalisa kualitas produk, harga dan iklan terhadap keputusan pembelian. Metode analisis data dalam penelitian ini menggunakan aplikasi SPSS (statistical product and service solution). Dalam penelitian ini hasil yang didapat dari kualitas produk, harga dan iklan memiliki hasil yang positif dan signifikan. Kata Kunci : Kualitas, Produk, Harga, Keputusan Pembelian, Promosi, Iklan.
Actions (login required)
View Item |