NURKAUTSAR, HUMAIRA (2022) STRATEGI KOMUNIKASI MANAGER DALAM MENINGKATKAN KINERJA DAN MOTIVASI KERJA KARYAWAN DI PT AURUM DIGITAL INTERNUSA (MASDUIT). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (378kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (245kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (361kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (476kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (307kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (620kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (242kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (241kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (773kB) |
Abstract
Masduit is a retail start-up company engaged in the sale and purchase of Precious Metals with the smallest denomination of 0.1gr and is traded through its application. To achieve its target market, Masduit must have a special strategy that must be carried out and the manager as one of the leaders must have good communication and leadership management skills. The concepts and theories supporting this research are Communication Strategy, Organizational Communication, Leadership, Performance, Work Motivation, Retail, and E-Commerce. The purpose of this study was to identify and describe the communication strategies carried out by the Manager in improving the performance and work motivation of employees at PT Aurum Digital Internusa (masduit). This research is a descriptive study with a qualitative approach. The paradigm used is the Constructivism paradigm. The research subjects were masduit managers and also some of the employees concerned. Where the researchers interviewed the company manager and also 2 employees of PT Aurun Digital Internusa. Based on the results of this study, the communication strategy carried out by managers is to approach each employee and build the best possible relationship so that the workplace environment becomes comfortable. And the communication made by the manager makes the work environment comfortable and masduit can reach the target market. Key Words: Communication Strategy, Leadership, Performance, Work Motivation. Masduit merupakan perusahaan start up retail yang bergerak di bidang jual beli Logam Mulia dengan pecahan terkecil 0,1gr dan dijual belikan melalui aplikasi nya. Untuk mencapai target pasar nya masduit pasti memiliki strategi khusus yang harus dilakukan dan manager sebagai salah satu pemimpin nya pun harus memiliki kemampuan komunikasi dan manajemen kepemimpinan yang baik. Konsep dan teori pendukung penelitian ini yaitu Strategi Komunikasi, Komunikasi Organisasi, Kepemimpinan, Kinerja, Motivasi Kerja, Retail, dan ECommerce. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui dan memaparkan strategi komunikasi yang dilakukan oleh Manager dalam meningkatkan kinerja dan motivasi kerja karyawan di PT Aurum Digital Internusa (masduit). Penelitian ini merupakan sebuah penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Paradigma yang digunakan adalah paradigma Konstruksivisme. Subjek penelitianya yaitu manager masduit dan juga beberapa karyawan yang bersangkutan. Dimana peneliti mewawancarai manager perusahaan dan juga 2 orang karyawan PT Aurun Digital Internusa. Berdasarkan hasil penelitian ini, Strategi Komunikasi yang dilakukan oleh manager adalah dengan melakukan pendekatan terhadap setiap karyawan nya dan membangun hubungan sebaik mungkin agar lingkungan tempat kerja menjadi nyaman. Dan dengan komunikasi yang dilakukan oleh manager membuat lingkungan kerja menjadi nyaman dan masduit dapat mencapai target pasar. Kata Kunci: Strategi Komunikasi, Kepemimpinan, Kinerja, Motivasi Kerja.
Actions (login required)
View Item |