WIJAYA, NIKO ANGGER (2022) PERANCANGAN DESAIN KEMASAN PADA BRAND CRESCENDO.CRS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
a. Cover.pdf Download (291kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
b. Abstrack.pdf Download (103kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
c. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (103kB) |
||
Text (BAB II)
d. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (227kB) |
||
Text (BAB III)
e. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
||
Text (BAB IV)
f. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB V)
g. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (292kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
h. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
i. Lampiran .pdf Restricted to Registered users only Download (695kB) |
Abstract
Most people do not consider the importance of a packaging so that it cannot maximize its function, even though packaging can be an attractive factor through its attractive packaging design as well as a builder of consumer confidence if the packaged product is well protected. One of them is the "Crescendo, the visual design of the Crescendo always gets a positive response from the public so that it can be accepted, known, desired and able to deliver the Crescendo so that it can successfully compete with other competitors. The visual trigger of this packaging design is acceptable and makes the product known and demanded depending on the visual elements present in the packaging design. In this packaging design work using a minimalist and retro themed concept, this concept was chosen because it emphasizes the characteristics of the Crescendo brand. This design uses two design models, namely paper bags and boxes. So this article proves that packaging in addition to functioning as product packaging also functions as a communicative promotional media and must be considered in its creation by paying attention to the visual elements used to build a packaging design.success of maximizing the packaging function is evidenced by the packaging design of the "Crescendo, which as a whole, the visual elements that build this packaging design successfully communicates the message that designers and customers want to convey. Keywords: Packaging design, product packaging, Crescendo Sebagian besar masyarakat tidak menganggap penting sebuah kemasan sehingga tidak dapat memaksimalkan fungsinya, padahal kemasan dapat menjadi faktor daya tarik melalui desain kemasannya yang menarik sekaligus sebagai pembangun kepercayaan konsumen apabila produk yang dikemas terlindungi dengan baik. Salah satunya adalah Brand kaos “Crescendo”, visual desain dari kemasan Brand Crescendo ini selalu mendapat respon positif dari masyarakat sehingga dapat diterima, dikenal, diminati dan mampu mengantarkan Brand Crescendo hingga sukses bisa bersaing dengan kompetitor yang lainnya. Pemicu visual dari desain kemasan ini dapat diterima dan membuat produknya dikenal serta diminati bergantung pada elemen visual yang ada pada desain kemasannya. Pada karya desain kemasan ini menggunakan konsep bertemakan minimalis dan retro, konsep ini dipilih karena untuk menonjolkan karakteristik brand crescendo,. Perancangan ini menggunakan dua model desain yaitu paper bag dan dus box. Sehingga artikel ini membuktikan bahwa kemasan selain berfungsi sebagai pengemas produk juga berfungsi sebagai media promosi yang komunikatif dan harus diperhatikan dalam penciptaannya dengan memperhatikan elemen visual yang digunakan untuk membangun sebuah desain kemasan. Berhasil dimaksimalkan fungsi kemasan dibuktikan oleh desain kemasan Brand “Crescendo” yang secara keseluruhan elemen–elemen visual pembangun desain kemasan ini berhasil mengkomunikasikan pesan yang ingin disampaikan desainer dan customer. Kata Kunci : Desain kemasan, kemasan produk, Crescendo
Actions (login required)
View Item |