BRAND IMAGE I-PHONE PADA FOLLOWERS INSTAGRAM @IDEVICEIDN ( Periode Desember 2021 – Februari 2022)

TSAQQAFAH, MAYANDA (2022) BRAND IMAGE I-PHONE PADA FOLLOWERS INSTAGRAM @IDEVICEIDN ( Periode Desember 2021 – Februari 2022). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01. COVER .pdf

Download (662kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02.ABSTRAK.pdf

Download (82kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (421kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (283kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (361kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (85kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (133kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Brand image is something that is attached to a brand, and how a brand is in the minds of consumers or users, brand image can be obtained through the experience of consumers, or through the stimulus received by consumers be it from vision, hearing, and taste. The iPhone is one of the products released by Apple as a smartphone since 2007. The I-Device Indonesia community itself is one of the largest iPhone communities in Indonesia that has instagram with more than >45,000 followers. The purpose of this study is to find out how the iPhone brand image on Instagram followers @ideviceidn. This study uses brand image theory, where Suryani & Rosalina cite Keller (2013: 97) brand image has 5 dimensions, namely; brand identity, brand personality, brand association, brand attitude and behaviour, and brand benefit and competence. Brand image itself is a belief or association of the community regarding a particular brand. This study uses a quantitative approach with descriptive quantitative research types. And the data collection method uses a survey method in the form of a questionnaire with a sample number of 100 respondents who are Instagram followers @ideviceidn with 30 questions. The results of the study based on data analysis obtained the results that among the dimensions of the brand image, the dimensions that have the greatest value is brand identity, with a mean value of 27.03 out of the total as complete as 30.00. It can be said that the identity of the iPhone as a brand has been attached to the minds of its users, and the majority of respondents who are Instagram followers @ideviceidn agree with the statement given by researchers regarding the iPhone brand image, it can be concluded, the iPhone brand image on Instagram followers @ideviceidn very good. Key Word : Brand Image, I-Device Indonesia, iPhone Brand image merupakan hal yang melekat pada sebuah brand, dan bagaimana sebuah brand itu ada dibenak para konsumen atau penggunanya, brand image bisa di dapat melalui pengalaman para konsumen, ataupun melalui stimulus yang diterima oleh konsumen baik itu dari penglihatan, pendengaran, dan perasa. Iphone merupakan salah satu produk yang dikeluarkan oleh Apple sebagai sebuah smartphone sejak tahun 2007. Komunitas I-Device Indonesia sendiri merupakan salah satu komunitas iPhone terbesar di Indonesia yang mempunyai instagram dengan pengikut lebih dari >45.000. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui bagaimana brand image iPhone pada followers instagram @ideviceidn. Penelitian ini menggunakan teori brand image, dimana Suryani & Rosalina mengutip Keller ( 2013 : 97) brand image memiliki 5 dimensi, yaitu; brand identity, brand personality, brand association, brand attitude and behaviour, dan brand benefit and competence. Brand image itu sendiri merupakan keyakinan atau asosiasi masyarakat mengenai suatu merek tertentu. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan tipe penelitian kuantitatif deskriptif. Dan metode pengumpulan data menggunakan metode survey berupa kuesioner dengan jumlah sample 100 responden yang merupakan followers instagram @ideviceidn dengan 30 butir pertanyaan .Hasil penelitian berdasarkan analisis data didapatkan hasil bahwa diantara dimensi-dimensi brand image, dimensi yang memiliki nilai terbesar adalah brand identity yaitu dengan nilai mean sebesar 27.03 dari keseluruhan sebesai 30.00. Bisa dikatakan bahwa identitas iPhone sebagai sebuah brand sudah melekat di benak para penggunanya, dan mayoritas responden yang merupakan followers instagram @ideviceidn setuju dengan pernyataan yang diberikan oleh peneliti mengenai brand image iPhone, bisa disimpulkan, brand image iPhone pada followers instagram @ideviceidn sangat baik. Kata Kunci : Brand Image, I-Device Indonesia, iPhone

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PKP. 22 046
NIM/NIDN Creators: 44318010021
Uncontrolled Keywords: Brand Image, I-Device Indonesia, iPhone
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 005 Computer Programmming, Programs, Data/Pemprograman Komputer, Program, Data > 005.7 Data in Computer Systems/Data dalam Sistem-sistem Komputer > 005.71 Data Communications/Komunikasi Data
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi > 302.224 Verbal Communication/Komunikasi Verbal
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran
Depositing User: LUTHFIAH RAISYA ARDANI
Date Deposited: 30 Sep 2022 06:46
Last Modified: 30 Sep 2022 08:12
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/69727

Actions (login required)

View Item View Item