DUWI, ANGGI (2021) STRATEGI PUBLIC RELATION POLITIK UNTUK MEMBANGUN CITRA PERSONAL POLITISI (Studi Kasus Pada Aris Ismail, S.E Dalam Memenangkan Pemilu DPRD Kabupaten Landak Tahun 2019). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 REVISI COVER_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Download (228kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 REVISI BAB 1_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (107kB) |
||
Text (BAB II)
03 REVISI BAB 2_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
||
Text (BAB III)
04 REVISI BAB 3_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
||
Text (BAB IV)
05 REVISI BAB 4_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (883kB) |
||
Text (BAB V)
06 REVISI BAB 5_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 REVISI DAFTAR PUSTAKA_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (109kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 REVISI LAMPIRAN_ANGGI DUWI_44218110096_22 FEBRUARI 2021.pdf Restricted to Registered users only Download (420kB) |
Abstract
The development of the political world in Indonesia is getting bigger and has an important influence on every government institution. Various political parties and politicians also have an important role in each position they hold. One of them is becoming a regional people's representative council. To build a positive image for legislative candidates, a strategy that is built through political activities is needed. This activity will later involve the members of the success team to help each legislative candidate to win. This research is entitled: "Political Public Relations Strategy to Build a Personal Image of Politicians. Case Study of Aris Ismail, S.E. in Winning the 2019 Landak Regency DPRD Election". This study aims to determine the Political Public Relations Strategy to Build an Image for Aris Ismail in Winning the 2019 Landak Regency DPRD Election with a focus and identification of problems related to the candidacy of the candidate Aris Ismail for his winning efforts in the 2019 election. This research uses a constructivist paradigm type of research and a qualitative approach. The research method used is a case study by conducting in-depth interviews with related sources. Based on the results of this study, it shows that the image formation process with a political public relations strategy in the candidacy of the Aris Ismail candidate in Landak Regency uses dramaturgy theory, which is a theory that identifies the image formation process of political actors which will be summarized in the front stage, personal front, and back stage. Keywords: Public relations, politics, personal image of politicians, legislative, elections. Perkembangan dunia politik di Indonesia semakin besar dan memberi pengaruh penting bagi setiap lembaga pemerintahan. Berbagai partai politik dan para politisi juga memiliki peranan penting untuk setiap jabatan yang dimiliki. Salah satunya menjadi dewan perwakilan rakyat daerah. Untuk membangun citra yang positif bagi para calon legislatif dibutuhkan nya strategi yang di bangun melalui kegiatan-kegiatan politik. Kegiatan ini nanti nya yang melibatkan para anggota tim sukses untuk membantu setiap calon legislatif meraih kemenangan. Penelitian ini berjudul: “Strategi Public Relation Politik untuk Membangun Citra Personal Politisi Studi Kasus Pada Aris Ismail, S.E dalam Memenangkan Pemilu DPRD Kabupaten Landak Tahun 2019". Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Strategi Public Relation Politik untuk Membangun Citra pada Aris Ismail dalam Memenangkan Pemilu DPRD Kabupaten Landak Tahun 2019" dengan fokus dan identifikasi permasalahan terkait pencalonan caleg Aris Ismail untuk upaya pemenangan nya di pemilu tahun 2019. Penelitian ini menggunakan tipe penelitian paradigma konstruktivis dan pendekatan kualitatif. Metode penelitian yang digunakan adalah studi kasus dengan melakukan wawancara mendalam kepada narasumber terkait. Berdasarkan hasil penelitian ini menunjukan bahwa proses pembentukan citra dengan strategi public relations politik pada pencalonan caleg Aris Ismail di Kabupaten Landak ini menggunakan teori dramaturgi yaitu sebuah teori yang akan mengidentifikasi proses pembentukan citra pada aktor politik yang akan dirangkum dalam proses front stage, front personal, dan back stage. Kata Kunci: Public relation, politik, citra personal politisi, legislatif, pemilu.
Actions (login required)
View Item |