NUR'ADLI, MUHAMMAD DAFFA (2025) AKTIVITAS DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS PT. AGUSTA DRYER MELALUI AKUN FACEBOOK AGUSTA DRYER PERIODE JANUARI - MEI 2025. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (997kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (544kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (655kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (179kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
The establishment of PT. Agusta Dryer, a laundry company within the community, provides a solution for those seeking large-scale laundry services, particularly for boarding house residents and workers. PT. Agusta Dryer is expected to make it easier for consumers to wash clothes by the kilo at a relatively affordable price. The study aims to determine how marketing communication activities that have been carried out by PT. Agusta Dryer, using the Agusta Dryer Facebook account as a form of communication, have become the easiest and most effective way to attract customers. This study uses a descriptive qualitative method with observations and interviews where researchers observed Agusta Dryer's Facebook social media account to see the activities that occur at PT. Agusta Dryer. The results of this study are Qualitative Descriptive of the official Facebook account of PT. Agusta Dryer during the period of January to May 2025. All data analyzed were obtained from uploaded content in the form of captions, images, reels, and public interactions in the form of likes, comments, and shares. This research shows that PT. Agusta Dryer implements strategic digital marketing planning based on market needs and current social events. This planning is the main foundation for the company's successful digital communications through Facebook. Keywords: Digital Marketing Communication Activities, Agusta Dryer Facebook Account. Terbentuknya Perusahaan laundry PT. Agusta Dryer di tengah masyarakat merupakan sebuah solusi bagi yang menginginkan jasa mencuci dalam skala besar, khususnya bagi penghuni kos dan pekerja. PT. Agusta Dryer, diharapkan mampu memudahkan konsumen untuk mencuci pakaian dengan tarif kiloan dengan harga yang relatif terjangkau. Penelitian bertujuan untuk mengetahui bagaimana aktivitas komunikasi pemasaran yang telah berlangsung dengan adanya akun Facebook Agusta Dryer sebagai salah satu bentuk komunikasi menjadi cara paling mudah dan efeketif untuk membuat pelanggan tertarik yang dilakukan oleh PT. Agusta Dryer. Penelitian ini merupakan metode kualitatif deskriptif dengan observasi dan wawancara dimana peneliti mengobservasi akun media sosial Facebook Agusta Dryer guna melihat aktivitas yang terjadi di perusahaan PT. Agusta Dryer. Hasil penelitian ini merupakan Deskriptif Kualitatif terhadap akun Facebook resmi PT. Agusta Dryer selama periode Januari hingga Mei 2025. Seluruh data yang dianalisis diperoleh dari unggahan konten dalam bentuk caption, gambar, reels, dan interaksi publik berupa like, komentar, dan share. Penelitian ini menunjukkan PT. Agusta Dryer menerapkan perencanaan digital marketing yang bersifat strategis dan berbasis kebutuhan pasar serta momen sosial yang terjadi. Perencanaan ini menjadi fondasi utama dalam keberhasilan komunikasi digital perusahaan melalui media sosial Facebook. Kata Kunci: Aktivitas Digital Marketing Communications, Akun Facebook Agusta Dryer
Actions (login required)
![]() |
View Item |