SASONO, TITANIA PUTRI (2025) PENGARUH BEBAN KERJA, DISIPLIN KERJA, DAN LINGKUNGAN KERJA TERHADAP KINERJA (Studi Pada Guru SMK Tunas Grafika Informatika). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 cover.pdf Download (372kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (144kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (261kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (163kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (337kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (68kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (651kB) |
Abstract
This study aims to analyze the effect of workload, work discipline, and work environment on teacher performance at SMK Tunas Grafika Informatika. This study uses a quantitative approach with data collection methods are surveys and questionnaires, using primary and secondary data. The data analysis method uses Partial Least Square (PLS). The population in this study was 35 SMK Tunas Grafika Informatika teachers so that it used saturated samples. The results of this study indicate that workload has a positive but insignificant effect on teacher performance. Work discipline has a positive and significant effect on teacher performance. The work environment has a positive but insignificant effect on teacher performance. Keywords: Work Load, Work Discipline, Work Environment, Performance, HR Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh beban kerja, disiplin kerja, dan lingkungan kerja terhadap kinerja guru di SMK Tunas Grafika Informatika. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode pengumpulan data adalah survey dan kuesioner, menggunakan data primer dan sekunder. Metode analisis data menggunakan Partial Least Square (PLS). Jumlah populasi dalam penelitian ini adalah 35 guru SMK Tunas Grafika Informatika sehingga menggunakan sampel jenuh. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa beban kerja berpengaruh positif tidak signifikan terhadap kinerja guru. Disiplin kerja berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja guru. Lingkungan kerja berpengaruh positif tidak signifikan terhadap kinerja guru. Kata kunci: Beban Kerja, Disiplin Kerja, Lingkungan Kerja, Kinerja, SDM
Actions (login required)
![]() |
View Item |