SANUSI, TEGAR RADITYA ANANDA MUCHTAR (2025) AKTIVITAS KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL @HOYJAKARTA DALAM UPAYA MENINGKATKAN CUSTOMER ENGAGEMENT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (494kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (212kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (60kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (532kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (52kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (120kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (232kB) |
Abstract
The developments of the business industries are getting more creative and innovative. One of the fastest growing industries are the fashion industries, one of them are @hoyjakarta, which is a growing business in the fashion industries located in West Jakarta. This research aims to study the digital marketing communication activities done by @hoyjakarta on their efforts to improve customer engagement. This is a qualitative research which used constructivism as it's paradigm and used descriptive analysis to describe the phenomenon and latter used to draw conclusions. The results of this research showed that the activities done by @hoyjakarta are aimed towards the focus of improving the frequencies of interactivities and customer engagement on their social media, and to convert those engagements to selling their products to the customers. Keywords: Activities, Marketing Communication, Digital Marketing, Customer Engagement Perkembangan industri bisnis semakin kreatif dan inovatif. Salah satu industri yang paling cepat pertumbuhannya adalah industri busana, salah satu pelakunya adalah @hoyjakarta yang merupakan usaha di industri busana yang berlokasi di Jakarta Barat. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui aktivitas komunikasi pemasaran digital yang dilakukan oleh @hoyjakarta dalam upaya mereka meningkatkan customer engagement. Penelitian ini bersifat kualitatif dan paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalah paradigma konstruktivisme. Pengolahan data dilakukan dengan menggunakan analisis deskriptif yang kemudian akan ditarik kesimpulannya sebagai suatu ciri atau gambaran tentang fenomena tertentu. Hasil penelitian menunjukan bahwa aktivitas komunikasi pemasaran digital yang dilakukan @hoyjakarta ditujukan untuk meningkatkan frekuensi interaksi dan customer engagement konsumen @hoyjakarta dan untuk mengkonversi hubungan pelanggan menjadi penjualan. Kata Kunci : Aktivitas, Komunikasi Pemasaran, Pemasaran Digital, Customer Engagement
Actions (login required)
![]() |
View Item |