HUDA, KHALID ZIKRUL (2025) PERANCANGAN VISUAL BRANDING ES KELAPA OMEN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (349kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (119kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (243kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (61kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (532kB) |
Abstract
"Es Kelapa Omen" is a healthy beverage business that has been operating since 1996 in Tangerang. The products offered include young coconut ice and Kopyor, prepared traditionally without preservatives. However, due to the lack of promotion since its inception, the brand is not well-known among the people of Tangerang, even though Es Kelapa Omen has the potential for growth and success. Therefore, to reach target consumers and establish the brand and products in their minds, an effective, communicative, and efficient visual branding design is needed to convey the message to the target audience. With this design, it is hoped that the business can establish its presence amidst the competition as a refreshing and healthy drink. Keywords : Branding, Visual Branding, Identitas Visual “Es kelapa Omen” merupakan salah satu usaha minuman sehat yang sudah berdiri dari tahun 1996 di kota Tangerang. Produk yang ditawarkan berupa Es kelapa Muda, dan Kopyor yang diolah secara Tradisional tanpa bahan pengawet. Namun, karena tidak ada promosi yang dilakukan sejak awal menyebabkan namanya kurang dikenal oleh masyarakat Tangerang, padahal Es Kelapa Omen memiliki peluang untuk berkembang dan sukses. Oleh karena itu, untuk menjangkau sasaran konsumen dan mengenalkan merek dan produk di benak konsumen dibutuhkan sebuah perancangan Visual Branding yang efektif, komunikatif, dan efisien untuk menyampaikan pesan kepada sasaran konsumen. Dengan adanya perancangan ini diharapkan dapat menunjukkan eksistensinya di tengah persaingan bisnis sebagai minuman yang segar dan juga menyehatkan. Kata kunci : Branding, Visual Branding, Identitas Visual
Actions (login required)
View Item |