SALSABILLAH, ATTAYA (2024) PENGELOLAAN KONTEN DI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SLEEP & CO (@sleepandco.id) GUNA MENINGKATKAN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (456kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (116kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (289kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (248kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (141kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (384kB) |
Abstract
The purpose of this study is to determine the social media management of Sleep & Co to increase brand awareness This reserach used descriptive qualitative approach in the form of interview techniques, observations and documentation. It operates within the paradigm of post-positivism. By elaborating on the theory of new media and Regina Luttrell's The Circular Model of SOME, this research will conduct an in-depth analysis of Sleep & Co's social media management practices. The results of the research show that Sleep & Co categorizes its content into three types: promotional content, product content, and health-related content. In the sharing stage, Sleep & Co uses Instagram as the primary platform to provide detailed information about products, discount promotions, and health-related information to expand product knowledge and build a strong relationship with the audience. In the optimization stage, content management is done by scheduling posts and making design changes. In the management stage, content management is performed by monitoring account and content performance to evaluate and enhance the effectiveness of social media marketing strategies. In the engagement stage, Sleep & Co collaborates with influencers and holds giveaways to build good relationships with followers and gain exposure for the produced content. Keywords: social media management, content, Instagram, new media The Circular Model of SOME Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengelolaan media sosial dari Sleep & Co guna meningkatkan brand awareness. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif dengan teknik wawancara, observasi, dan dokumentasi. Penelitian ini menggunakan paradigma postpositivisme. Dengan mengelaborasi teori media baru dan konsep The Circular Model of SOME dari Regina Luttrell, penelitian ini akan melakukan analisis mendalam terhadap bagaimana pengelolaan media sosial yang dilakukan oleh Sleep & Co. Hasil dari penelitian ini adalah Sleep & Co mengkategorikan kontennya menjadi 3, yakni konten promosi, konten produk, dan konten terkait kesehatan. Pada tahap share, Sleep & Co menggunakan Instagram sebagai platform utama untuk memberikan informasi detail tentang produk, promo diskon, serta informasi kesehatan untuk memperluas pengetahuan tentang produk dan membangun hubungan yang kuat dengan audiens. Dalam tahap optimize, pengelolaan konten dilakukan dengan cara membuat jadwal postingan (scheduling) serta melakukan perubahan desain. Pada tahap manage dilakukan dengan monitoring terhadap akun dan kinerja konten sebagai evaluasi dalam meningkatkan keefektivitasan pada strategi pemasaran di media sosial. Pada tahap engage dilakukan dengan melakukan kolaborasi dengan influencer, serta mengadakan giveaway untuk menjalin hubungan baik dengan pengikut dan mendapatkan eksposur pada konten yang dihasilkan. Kata Kunci: pengelolaan media sosial, konten, Instagram, new media The Circular Model of SOME.
Actions (login required)
View Item |