PRATIWI, SONYA SHINTIA (2024) STRATEGI PRODUSER DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PROGRAM WAKAF TV DI YOUTUBE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (483kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (113kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (226kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (345kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (199kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (407kB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (161kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (208kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (264kB) |
Abstract
Industry 4.0 Revolution changes the way a person communicates from physical contact to utilizing internet technology. This revolution makes the industry's dependence on information and communication technology even higher. The ability to create information and communication technology innovations that are integrated with all corporate business processes is the key to success in the industrial era 4.0. Along with the development of internet technology, the YouTube site emerged as a video sharing medium to disseminate various information and entertainment. A new media that is currently being widely accessed in Indonesia is YouTube. Yayasan Badan Waqaf Al Quraan (BWA) is one of the philanthropic institutions engaged in the social sector that utilizes YouTube social media as a medium for da'wah and sharing inspiring stories for Muslims. The purpose of this study is to determine the producer's strategy in the quality of Waqf Tv programs in the BWA program. This research focuses the object on one of the philanthropies that utilize Youtube media. This study used a Qualitative approach with Interview and Observation research methods. Keywords :Broadcasting, Youtube, Strategi Produser, Badan Wakaf Al-Qur’an, Wakaf Tv. Revolisi Industri 4.0 mengubah cara berkomunikasi seseorang dari kontak fisik berubah dengan memanfaatkan teknologi internet. Revolusi ini membuat ketergantungan industri terhadap teknologi informasin dan komunikasi menjadi semakin tinggi. Kemampuan untuk menciptakan inovasi teknologi informasi dan komunikasi yang terintegrasi dengan seluruh proses bisnis korporasi menjadi kunci keberhasilan di era industri 4.0. Seiring berkembangnya teknologi internet munculah situs YouTube sebagai media berbagi vidio untuk menyabarkan berbagai informasi dan hiburan. Media baru yang saat ini sedang banyak di akses di Indonesia adalah YouTube. Yayasan Badan Waqaf Al Quraan (BWA) adalah salah satu lembaga filantropi bergerak di bidang sosial yang memanfaatkan media sosial YouTube sebagai media dakwah dan berbagi kisah inspiratif untuk umat muslim. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengatahu strategi produser dalam kualitas program Wakaf Tv di prorgam BWA. Penelitian ini memusatkan objek kepada salah satu filantropi yang memanfaatkan media Youtube. Penelitian ini menggunakan pendekatan Kualatitatif dengan metode penelitian Wawancara dan Observasi. Kata Kunci : Broadcasting, Youtube, Strategi Produser, Badan Wakaf Al-Qur’an, Wakaf Tv
Actions (login required)
View Item |