FERANDITO, AHMAD DIMAS (2024) PERANCANGAN VISUAL IDENTITY PADA BRAND KULINER AYAM SAMBELAND. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (475kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (28kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (86kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (173kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (188kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
Abstract
Designing a visual identity is a crucial step in building a brand, especially in the highly competitive culinary industry. This paper discusses the design of a visual identity for the culinary brand "Ayam Sambeland", a culinary business that focuses on chicken dishes with various variations of appetizing chili sauce. The role of visual branding in various business fields is very necessary. Especially in the formation of a brand or business through visual branding that is made, in order to form an identity for the brand or business so that it can be more competitive and widely known. The formation of visual branding can be made through the shape of the logo, the colors used, and the illustrations created as well as the application and message displayed by the visual strategy. Chicken culinary brand visual branding applied to digital media and print media, as a form of identity recognition activity for chicken culinary connoisseurs and the general public. Researchers want to analyze the visual branding strategy on the logo carried out by this chicken culinary brand and what visual strategy is used. Keywords: Sambeland Chicken, Visual Identity, Logo Perancangan identitas visual merupakan langkah krusial dalam membangun brand atau merek, terutama dalam industri kuliner yang sangat kompetitif. Tulisan ini membahas tentang perancangan identitas visual pada brand kuliner "Ayam Sambeland", sebuah usaha kuliner yang berfokus pada hidangan ayam dengan berbagai variasi saus sambal yang menggugah selera. Peran visual branding dalam berbagai bidang usaha sangatlah diperlukan. Terlebih dalam pembentukan sebuah brand atau usaha melalui visual branding yang dibuat, guna membentuk identitas terhadap brand atau usaha sehingga dapat lebih bersaing dan dikenal secara luas. Pembentukan visual branding dapat dibuat melalui bentuk logo, warna yang digunakan, dan ilustrasi yang dibuat serta penerapan dan pesan yang ditampilkan oleh strategi visual. Brand kuliner ayam visual branding yang diterapkan pada media digital dan media bersifat cetak, sebagai bentuk kegiatan pengenalan identitas kepada penikmat kuliner ayam serta masyarakat umum. Peneliti ingin menganalisa strategi visual branding pada logo yang dilakukan oleh brand kuliner ayam ini serta strategi visual apa yang digunakan. Kata Kunci: Ayam Sambeland, Identitas Visual, Logo
Actions (login required)
View Item |