ANALISIS ISI PESAN EDUKASI PEMBERDAYAAN PEREMPUAN PADA AKUN INSTAGRAM @ewomensgroup

MATAUFANI, SOFIE (2023) ANALISIS ISI PESAN EDUKASI PEMBERDAYAAN PEREMPUAN PADA AKUN INSTAGRAM @ewomensgroup. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (COVER)
01 Cover.pdf

Download (670kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (111kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (330kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (452kB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (165kB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (112kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (204kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (389kB)

Abstract

In today's rapid technological developments, an account on the social media platform Instagram @ewomensgroup exists as an account that supports the women's empowerment. Therefore, the purpose of this study is to find out the form of women's empowerment messages contained in every educational content on the Instagram account @ewomensgroup. The method used in this study uses a qualitative approach, with the method used is Content Analysis to describe the contents of educational messages on the social media Instagram @ewomensgroup. The results obtained from this study are that the empowerment educational content on the @ewomensgroup Instagram account is packaged very well, starting from the use of attractive designs, visual context, and the captions used. So this indirectly provides a lot of useful information for women so they can build existence, be educated, motivated, have new views, and even encourage them to be empowered and have good self-confidence. Keywords: Content Analysis, Education, Empowerment of Women, Social Media, Instagram. Pada perkembangan tekonologi yang pesat seperti saat ini, salah satu akun pada platform media sosial Instagram @ewomensgroup hadir sebagai akun yang mendukung gerakan pemberdayaan perempuan. Maka dari itu, tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bentuk pesan pemberdayaan perempuan yang terkandung pada setiap konten edukasi yang ada pada akun Instagram @ewomensgroup. Metode yang digunakan pada penelitian ini menggunakan pendekatan Kualitatif, dengan metode yang digunakan ialah Analisis Isi guna mendeskripsikan isi pesan edukasi yang ada pada media sosial Instagram @ewomensgroup. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini ialah konten edukasi peberdayaan yang ada pada akun Instagram @ewomensgroup ini dikemas dengan sangat baik, mulai dari penggunaan design yang menarik, konteks visual yang jelas dan caption yang digunakan. Sehingga hal tersebut secara tidak langsung sangat memberikan banyak informasi yang berguna bagi perempuan agar dapat membangun eksistensi, teredukasi, termotivasi, memiliki pandagan yang baru, dan bahkan mendorong mereka untuk dapat berdaya dan memiliki kepercayaan diri yang baik. Kata Kunci : Analisis Isi, Edukasi, Pemberdayaan Perempua, Media Sosial, Instagram.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/KD. 23 039
Call Number: SK/45/23/026
NIM/NIDN Creators: 44519010036
Uncontrolled Keywords: Analisis Isi, Edukasi, Pemberdayaan Perempua, Media Sosial, Instagram.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 154 Subconscious and Altered States and Process/Psikologi Bawah Sadar > 154.6 Sleep Phenomena/Fenomena Tidur > 154.63 Dreams/Mimpi > 154.634 Analysis/Analisis
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.23 Media (Means of Communication)/Media (Sarana Komunikasi)
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 09 Nov 2023 06:29
Last Modified: 09 Nov 2023 06:29
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82574

Actions (login required)

View Item View Item