MATAUFANI, SOFIE (2023) ANALISIS ISI PESAN EDUKASI PEMBERDAYAAN PEREMPUAN PADA AKUN INSTAGRAM @ewomensgroup. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (COVER)
01 Cover.pdf Download (670kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (111kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (330kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (452kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (165kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (204kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (389kB) |
Abstract
In today's rapid technological developments, an account on the social media platform Instagram @ewomensgroup exists as an account that supports the women's empowerment. Therefore, the purpose of this study is to find out the form of women's empowerment messages contained in every educational content on the Instagram account @ewomensgroup. The method used in this study uses a qualitative approach, with the method used is Content Analysis to describe the contents of educational messages on the social media Instagram @ewomensgroup. The results obtained from this study are that the empowerment educational content on the @ewomensgroup Instagram account is packaged very well, starting from the use of attractive designs, visual context, and the captions used. So this indirectly provides a lot of useful information for women so they can build existence, be educated, motivated, have new views, and even encourage them to be empowered and have good self-confidence. Keywords: Content Analysis, Education, Empowerment of Women, Social Media, Instagram. Pada perkembangan tekonologi yang pesat seperti saat ini, salah satu akun pada platform media sosial Instagram @ewomensgroup hadir sebagai akun yang mendukung gerakan pemberdayaan perempuan. Maka dari itu, tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui bentuk pesan pemberdayaan perempuan yang terkandung pada setiap konten edukasi yang ada pada akun Instagram @ewomensgroup. Metode yang digunakan pada penelitian ini menggunakan pendekatan Kualitatif, dengan metode yang digunakan ialah Analisis Isi guna mendeskripsikan isi pesan edukasi yang ada pada media sosial Instagram @ewomensgroup. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini ialah konten edukasi peberdayaan yang ada pada akun Instagram @ewomensgroup ini dikemas dengan sangat baik, mulai dari penggunaan design yang menarik, konteks visual yang jelas dan caption yang digunakan. Sehingga hal tersebut secara tidak langsung sangat memberikan banyak informasi yang berguna bagi perempuan agar dapat membangun eksistensi, teredukasi, termotivasi, memiliki pandagan yang baru, dan bahkan mendorong mereka untuk dapat berdaya dan memiliki kepercayaan diri yang baik. Kata Kunci : Analisis Isi, Edukasi, Pemberdayaan Perempua, Media Sosial, Instagram.
Actions (login required)
View Item |