RINI, SEKAR AYU SETIA (2023) GAYA KOMUNIKASI PEMIMPIN DALAM MEMBANGUN KINERJA KARYAWAN PT PROVICES INDONESIA (Studi Kasus di Kementerian Perdagangan Tahun 2022-2023). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01cover.pdf Download (641kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (201kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (218kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (422kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (309kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (201kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (323kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (897kB) |
Abstract
Communication is an important thing for leaders to pay attention to. Leaders in companies have different communication styles. Leadership communication style is one of the factors that can build employee performance. PT Provices Indonesia is an asset management company that provides a variety of integrated services that cover the needs of office, retail, industrial, housing and hotel properties, one of which is at the Ministry of Trade. This study aims to determine the communication style of leaders in building employee performance at PT Provices Indonesia. This research uses a qualitative approach with a post-positivism paradigm, is descriptive in nature with case studies as its research method. Research data collection techniques by observing and interviewing 5 informants from PT Provices Indonesia at the Ministry of Trade. Data analysis techniques using data reduction, data presentation, and drawing conclusions. The data validity technique in this study was carried out by triangulating data from in-depth interviews. The research results show that the form of communication style used by PT Provices Indonesia is to use two communication styles, The Equalitarian Style and The Structuring Style. Leaders use an effective communication style because it can have a good influence on the performance of employees. Keywords: Leader, Communication, Communication Style, Employee Performance Komunikasi menjadi hal penting untuk diperhatikan oleh pimpinan. Pimpinan dalam perusahaan memiliki gaya komunikasi yang berbeda-beda. Gaya komunikasi pimpinan adalah salah satu faktor yang dapat membangun kinerja karyawan. PT Provices Indonesia adalah Perusahaan pengelolaan aset yang menyediakan berbagai pelayanan terpadu yang mencakupi kebutuhan properti kantor, ritel, industri, perumahan, dan perhotelan, salah satunya di Kementerian Perdagangan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gaya komunikasi pemimpin dalam membangun kinerja karyawan PT Provices Indonesia. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan paradigma post positivisme, bersifat deskriptif dengan studi kasus sebagai metode penelitiannya. Teknik pengumpulan data penelitian dengan melakukan observasi dan wawancara kepada 5 informan dari PT Provices Indonesia yang berada di Kementerian Perdagangan. Teknik analisis data menggunakan reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Teknik keabsahan data pada penelitian ini dilakukan dengan triangulasi data dari wawancara mendalam. Hasil Penelitian menunjukan bahwa bentuk gaya komunikasi yang digunakan oleh PT Provices Indonesia adalah dengan menggunakan dua gaya komunikasi The Equalitarian Style dan The Structuring Style. Pimpinan menggunakan gaya komunikasi yang efektif karena dapat memberikan pengaruh baik terhadap kinerja yang dimiliki oleh karyawan. Kata Kunci: Pemimpin, Komunikasi, Gaya Komunikasi, Kinerja karyawan
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 102 |
Call Number: | SK/42/23/061 |
NIM/NIDN Creators: | 44218120024 |
Uncontrolled Keywords: | Pemimpin, Komunikasi, Gaya Komunikasi, Kinerja karyawan |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | Annas Tsabatulloh |
Date Deposited: | 13 Sep 2023 06:25 |
Last Modified: | 13 Sep 2023 06:25 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/80544 |
Actions (login required)
View Item |