OKTAVIAN, EKO WAHYU (2021) PENDAMPINGAN DALAM MEMBUAT CREATIVE CONTENT PROMOTION “NASIKULITBROTHERS.ID” DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1.COVER.pdf Download (486kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (86kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (401kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (462kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (499kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (291kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) |
||
Text (BAB VI)
8. BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (267kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
9. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (386kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (596kB) |
Abstract
Nowadays there are a lot of culinary businesses, especially in Indonesia. There are so many forms and kinds of food from small to large and from cheap to expensive. Many culinary businesses are now creative, bringing up new ideas that did not exist before, so that people are interested in buying them. People now prefer culinary that is unique, cheap, and has a relatively good taste. And it is one of the challenges for culinary business people to meet the needs of the community. One of the UMKM that the companion chooses is Nasi Kulit Brothers.id. This business is a small business managed directly by Mas Reza to try to directly engage in making small businesses in the culinary field. The method used by me in this assistance is the method of accompanying the final project of caring for the country where here I as a Content Creator am tasked with conceptualizing content visualization and making videos from Nasi Kulit Brothers.id. This assistance is carried out based on a brief that has been determined jointly by the partner. The purpose of creating social media content and creating visual content is to increase Brand Awareness of Nasi Kulit Brothers.id. In assisting the final project of caring for this country, I have created several contents made for Instagram social media including content design, photos, videos, flyers, banners, from Nasi Kulit Brothers.id. All forms of work made have met the requirements and the results of brainstorming between partners and teams. This assistance is made based on the philosophical values and Brand Meaning of Nasi Kulit Brothers.id. Keywords: Brand Awareness, Content Creator, Social Media, Social Media Content, Mentoring, Brainstorming, Brand Meaning, UMKM. Zaman sekarang banyak sekali bisnis kuliner khususnya di Indonesia. Banyak sekali bentuk dan macam-macam makanan dari yang kecil hingga yang besar dan dari yang murah hingga sampai yang mahal. Banyak sekarang usaha kuliner yang kreatif, memunculkan ide-ide baru yang sebelumnya belum ada, agar masyarakat tertarik untuk membelinya. Masyarakat sekarang lebih suka kuliner yang unik,murah, dan mempunyai cita rasa yang tergolong enak. Dan menjadi salah satu tantangan untuk pembisnis kuliner untuk memenuhi kebutuhan masyarakat. Salah satu UMKM yang pendamping pilih adalah Nasi Kulit Brothers.id. Usaha ini merupakan usaha kecil yang dikelola langsung oleh Mas Reza untuk mencoba terjun langsung membuat usaha kecil dibidang kuliner. Metode yang digunakan oleh saya di dalam pendampingan ini adalah metode penampingan tugas akhir peduli negeri dimana disini saya sebagai Content Creator bertugas untuk membuat konsep visualisasi konten dan pembuatan video dari Nasi Kulit Brothers.id. pendampingan ini dilakukan berdasarkan brief yang sudah ditentukan bersama oleh pihak mitra. Tujuan pembuatan konten-konten media sosial dan pembuatan konten visual ini yaitu untuk dapat meningkatkan Brand Awareness dari Nasi Kulit Brothers.id. Dalam pendampingan tugas akhir peduli negeri ini saya sudah membuat beberapa konten-konten yang dibuat untuk media sosial Instagram diantaranya yaitu desain konten, foto, video, flyer, banner, dari Nasi Kulit Brothers.id. Semua bentuk karya yang dibuat sudah memenuhi syarat dan hasil brainstorming antara pihak mitra dan tim. pendampingan ini dibuat berdasarkan nilai filosofis serta Brand Meaning dari Nasi Kulit Brothers.id. Kata Kunci : Brand Awareness, Content Creator, Media Sosial, Konten Media Sosial, Pendampingan, Brainstorming, Brand Meaning, UMKM,
Actions (login required)
View Item |