YUDISTIRA, DAMAR (2022) PERANCANGAN PROMOSI MEDIA SOSIAL PADA PRODUK DENIM “SLEIGH”. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (529kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (17kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (67kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (184kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (207kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (615kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (16kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
Abstract
The development of social media continues to grow today. Easily accessible by anyone. Currently, social media is not only used to interact, but also by business people to market their products. One of the social media that is in great demand today is Instagram, there are lots of features on Instagram that can be used as promotions, and Instagram can reach widely. Therefore, the author decided on Instagram as a promotional medium for Sleigh denim products, using photography and visualization techniques. To support this promotional design work, the author uses tools such as cameras and laptops. There is a strategy to promote Sleigh denim products, by creating content containing product information, quizzes, and tips and tricks. With this promotion, people can find out information about Sleigh denim products and trust the quality of Sleigh denim products, and increase sales of Sleigh denim products. keywords : Promotion, Social Media, Visual, Photography, Instagram Perkembangan sosial media terus berkembang hingga kini. Dengan mudah di akses oleh siapapun. Saat ini sosial media tidak dipakai hanya untuk berinteraksi saja, tetapi oleh pembisnis untuk memasarkan produknya. Salah satu sosial media yang banyak diminati saat ini adalah instagram, banyak fitur yang terdapat di dalam instagram yang bisa digunakan sebagai promosi, dan dapat menjangkau secara luas. Oleh karena itu penulis memustuskan Instagram sebagai media promosi produk denim Sleigh, dengan menggunakan teknik fotografi, dan visualisasi. Untuk menunjang karya desain promosi ini penulis menggunakan alat seperti kamera dan laptop. Terdapat strategi untuk mempromosikan produk denim Sleigh, dengan cara membuat konten berisi tentang informasi produk, kuis, dan tips and trik. Dengan dibuatnya promosi ini, masyarakat dapat mengetahui informasi tentang produk denim Sleigh dan mempercai kualitas produk denim Sleigh, dan meningkatkan penjualan dari produk denim Sleigh. Kata Kunci : Promosi, Sosial Media, Visual, Fotografi, Instagram
Actions (login required)
View Item |